• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij het maken van keuzemenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jostheboss85

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2014
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik zit al dagen te worstelen met het volgende;

Ik wil graag een factuur icm een adressenbestand en voorraadlijst maken.
Via dit forum heb ik gelukkig een voorbeeldformat gevonden waarbij ik de factuur kan koppelen aan het adressenbestand en aan de voorraad.
Nu zit ik echter met het volgende.
Ik heb een voorraad van 50 verschillende merken en 1000 artikelen.
Graag wil ik in cel c24 het merk kunnen selecteren en dat er dan een f24 een keuzemenu tevoorschijn komt met alleen de artikelen die gekoppeld staan aan dat merk.

De prijs staat nu wel al gekoppeld maar die moet dan ook gekoppeld blijven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mocht iemand het ook nog uit kunnen leggen dan zou dat helemaal te gek zijn.

Gr. JosBekijk bijlage Goeiejos.xlsm
 
Bekijk bijlage Bestejos.xlsm

Zoiets? Werkt met gegevensvalidatie.

1. Maak een lijst met leveranciers via de gegevensvalidatie in cel C24 (of maak ergens anders een lijstje met leveranciers, noem dit leveranciers en verwijs dan naar dit bereik);
2. Noem alle productlijsten per leverancier naar die leverancier (zo heet bereik B2:B5 in tabblad Voorraad "Progear")
3. In cel F24 wordt nu indirect verwezen naar de gekozen leveranciers (als er dus Progear staat in cel C24 wordt verwezen naar bereik B2:B5 "Progear" op tabblad Voorraad).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan