Hulp nodig bij het maken van soundboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
446
Beste Helpmij'ers!

Ik ben bezig met het maken van een soundboard voor mijn scooter en dat schiet al aardig
op. Hieronder staat een foto van hoe hij er momenteel uitziet.

18042010.jpg


Nu ben ik alleen tegen een probleempje aangelopen en dat is het volgende:

Ik heb boxjes van 5 watt, (Waar wel hard en zuiver geluid uit komt) en die wil ik graag
aansluiten op deze versterker --> http://www.easyparts.nl/showarticle...25-3476/Mini-Versterker-2extreme-300watt.html.

Die versterker is 300Watt, verdeeld over 2 paar aansluitingen van elk 150Watt. Nu is mij
gezegd dat ik mijn boxjes opblaas als ik ze op deze versterker aansluit. Ik heb dat getest
met mijn LG surround system http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/lg/ht303su/specificaties/279135/
en heb de muziek echt heel lang aan laten staan, maar met de boxjes is niets gebeurd.

Nu zegt mijn gevoel dus dat ik ze op die versterker aan kan sluiten, maar kan dat ook
echt?

En ik vroeg me af of het handig is een basregelaar tussen de versterker en de bas te
zetten, aangezien mijn bas nu aangesloten is als normale speaker en ik dus weinig bas
geluid hoor.


Ik hoop snel antwoord te krijgen.

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos
 
boxjes van 5 watt op 150 watt aansluiting: dat vraagt gewoon om problemen.

ps: de boxen van zo'n surround system zijn meestal 15 tot 50 watt elk. daarom dat er niets gebeurde.
 
De boxjes die ik nu beb zal ik niet vervangen, aangezien ik de plaat op maar heb gemaakt voor de grootte van die boxjes. Die boxjes hou ik dus sowieso.

Maar zolang ik het volume niet op 300 zet zou het dus moeten kunnen? Het geluid zal sowieso nooit echt hard gaan, aangezien ik ook denk aan andere mensen om mij heen.

Het kan dus?

En zo'n bas regelaar, zorgt deze ervoor dat mijn bas ook echt bastonen voert en niet geluid produceerd als een "normale speaker"?

Alvast bedankt,

Björn Bos
 
wel, een bas speaker maakt eigenlijk nooit hetzelfde geluid als een gewone speaker, en zolang je hem aansluit op de bas regelaar kan er niets fout gaan, toch?
 
het ligt er wel weer aan welke frequentie de speaker aan kan, en wat je aan stuurt

zolang de speaker die frequentie aan kan zal die alleen de lage tonen laten horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan