Hulp Nodig bij installatie SP2 van windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zefez

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Ik heb sinds pas Windows XP Pro sp2 gedownload.
Zodra ik hem uit pak krijg ik allemaal losse files.
In me bios staat bij First Divice - Cd-Rom ingesteld.
Maar hoe brand ik al die losse files zodat ik als ik m'n pc restart dat ie de dvd automatish opstart zodat ik Windowx XP Pro sp2 kan instaleren?

als je het van microsoft.com hebt gedownload hoef je als het goed is niet van een cd af te installeren maar gewoon als de pc is opgestart kan het. (in ieder geval bij mij wel) Maar ik snap niet hoe jij aan meerdere bestanden komt bij mij was het 1 bestand.

en wat nou als je het gewoon download en installeerd via windows update?

Dat is het juist me windows update werkt niet meer enz.
Drrm brobeer ik erachter te komen hoe ik Windows XP Pro sp2 op een dvd zet zodat ik me pc opnew kan instaleren.

Dat heb ik al als alles is ingepakt dat is ie 722MB en uitgepakt 823MB en als ik hem wil branden moet ie uitgepakt zijn right?

Dat klopt niet.:confused:
Als je stap voor stap doet wat er op die site staat, dan moet het gewoon op een cd-rom passen. Ik heb het een tijd geleden ook gedaan voor iemand.

Ik denk dat het wel op een dvd kan, maar zoals ik aangaf moet het ook op cd passen. De service pack 2 wordt geintregeerd in de Windows XP installatie mappen en vervangt dus andere bestanden. Veel groter dan de oorspronkelijke versie wordt ie niet.

Zou je mss kunnen helpen hoe ik het via Nero Burning rom op een dvd brand?:p

Je kan dezelfde uitleg gebruiken, maar dan zorgen dat Nero Burning rom op DVD staat en voor "bootable DVD" kiezen. Je moet namelijk ook de opstart bestanden erbij zetten, anders kun je niet vanaf ide dvd opstarten.

Zefez zal wel een versie uit bv de nieuwsgroepen gehaald hebben.
Vaak zijn deze versie's groter omdat er software is toegevoegd.
Is het een " kale versie" kan ie op een cd, anders op een DVD.

Het bestand wat je gedownload hebt zal waarschijnlijk een ISO of een image bestand zijn.

Deze kan je bv branden met een programma als Alcohol 120%.

1lk6.jpg

Die files heb ik in de map staan.
Ik moest hem uitpakken toen kreeg ik een map en als ik die map open zie ik die files.

Ja het was een Winrar file als ik die uitpakte kreeg ik een losse map die opende ik stond er weer een map die opende ik en dan zag ik al die files.

Uhm maar ik heb geen windows xp zo alleen die heb ik met sp2 erin.
En zodra ik hem boot brand en me pc restart krijg ik allemaal rare zinnen.:eek:
En dan zodra ik de cd erin als me pc aan doet werkt ie wel is het mss mogelijk dat ie de dvd cd niet pakt ofsow in het begin of brand ik gwn fout of is de file fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan