Hulp nodig bij juiste keuze RAM - Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Downloader

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij de juiste keuzen van een RAM - geheugen module. Op mijn PC staat nu Windows XP professional en die loopt op 256 MB geheugen, Nu weet ik natuurlijk dat dat heel weinig is. Dus heb ik m.b.v Everest Home Edition uitgevonden wat ik nu in mijn PC heb zitten.

Geheugen: Corsair VS256MB400 PC3200 (200Mhz)
Moederbord: Gigabyte GA-7S748

Nu heb ik 3 vragen:

- Hoeveel geheugen heb ik nodig om Windows XP Pro lekker vlot te laten lopen???

- Welke geheugenmodule moet ik kopen zodat de moederbord het kan ondersteunen???

- In Everest staat nog iets wat ik niet begrijp... Er staat bij "Werkelijke kloksnelheid" 200 Mhz (DDR). En bij "Effectieve Kloksnelheid" 400 Mhz. Betekend dat de kloksnelheid van het geheugenmodule ook 400 Mhz zou kunnen zijn???

Alvast Bedankt,

Bij ddr wordt de kloksnelheid van de geheugen bus verdubbeld, vandaar dat er staat 400 werkelijk 200. dat is n.l. hetzelfde .
Je hebt gewoon een pc3200 module nodig
512mb draait redelijk goed, maar 1gb draait merkbaar beter.
je zou b.v, deze modules kunnen kopen.

dan heb je voor €35,- ook het voordeel van het (theoretisch) snellere dualchannel geheugen.

mvg lro

Alleen ondersteunt dat moederbord geen dual channel, wat niet weg neemt dat het voorgestelde geheugen prima aan je wensen zal voldoen.

hmmm stom, niet opgezocht en niet eens aan gedacht:o

Dan kan je toch beter een enkelvoudige dimm nemen.
Zoals deze
3 hele euri's goedkoper, dat scheelt;)
Maar wel sneller getimed en later kun je er eventueel makkelijk een zelfde dimmetje bij zetten.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Nu snap ik het al beter, bedankt echt toppie en dan ook nog een link erbij welke goed zijn :thumb::thumb: !!!!. Ik zal er even naar kijken. Jullie horen binnenkort wel weer wat van mij.

Ok ik heb een 1 gb ram geheugen gekocht bij de lokale computerboer. Heb hem direct erin gezet en de pc is weer lekker snel:D Bedankt... :D:thumb:

Groeten Downloader

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan