hulp nodig bij maken website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mortal

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
23
Beste mensen

Ik heb een eigen domijn naam bij mijndomijn.nl
als website programma maker gebruik ik dreamweaver cs3.

Nu mijn vraag is ik begrijp de mappen niet zo,van mijndomijn.nl heb ik begrepen dat je de mappen in je ftp moeten zijn public/sites/www.mijneigendomijn.nl>>>>hierna kan ik alles inzetten.

Ik heb via dreamweaver een standaard webpage look geupload naar deze map,maar als ik via de browser mijn webpage intik zie ik helemaal niks.

Wat doe ik fout hoe zit het precies met die mappen?
 
Ik neem aan dat je in DW aan hebt gegeven dat je een nieuwe site hebt (Site > Nieuwe Site*)

Bij die instellingen heb je de optie gekozen Lokaal wijzigen, daarna uploaden*

* Kan anders heten, ik gebruik de engelse versie
 
ik heb verschillende opties gebruikt niets wil werken mn server instellingen kloppen helemaal.zelf heb ik het idee dat mn ftp mappen niet kloppen of in de goeie volgorde staan
 
Log eens in op je website via ftp://{jouw_website_zonder_www}

Dan kun je controleren of er daadwerkelijk ook fouten in de mappen zitten.
 
Welke fouten? dat is het hem nou juist van websites maken begrijp ik echt nog (helemaal niks) Ik had wel begrepen dat je een map genaamd index.html ergens moet hebben staan
 
Je had toch het idee dat je mappen niet klopten?

Kijk even bij de instellingen van je "Site" in Dreamweaver.

Site > Site Beheren > Selecteren > Wijzig > Geavanceerd en dan bij Test Server en Externe info

Daar hoort bij allebei Toegang op FTP te staan en ook een vinkje onder Externe info en dan Upload bestanden automatisch bij opslaan
(Kan dus anders heten bij jou wanneer je de NL versie hebt)
 
ik heb de instellingen nagekeken zoals je hebt beschreven en het klopt dus wat nou:(
Waar moet eigelijk nou mn index.html staan in de ftp mappen?
 
Als je webhost een beetje netjes in ingesteld dan krijg je gewoon bij het aanroepen van je website die pagina te zien.

Wat is de url naar je website?

edit: heb je trouwens bij allebei de menu-items wel de Host map leeg?
 
Laatst bewerkt:
Klik eens op mijn link in het bericht hierboven en meld dan even of het de pagina is die jij bedoelt.
 
Oplossing: Hernoem je pagina naar index.html :)
 
mm w8 effe dus ik moet untitled-2.html de naam geven index.html? heb ik het zo goed?
 
Inderdaad. :)

De meeste servers zijn zo ingesteld dat ze bestanden met de naam index.html als begin-pagina zien wanneer je geen pagina hebt gespecificeerd in de url naar de website.
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt jij bent een kanjer:thumb: ik neem nog effe een biertje en ga daarna lekker pitten mocht ik nog vragen hebben dan zal ik ze zeker nog eens stellen bedankt!
 
zo ik heb het effe veranderd naar index.html en idd wanneer ik nu in de browser mn pagina intik krijg ik de voorbeeld pagina.

Stel he? ik kom een leuk plaatje tegen op het web en ik wil dat als mn beginpagina hebben hoe regel ik dat met dreamweaver?
 
Dan zul je de pagina met het plaatje als index.html op moeten slaan en de pagina die nu index.html heet moeten hernoemen.

Vervolgens plaats je op de pagina met het plaatje een link naar de voorbeeldpagina
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan