hulp nodig bij maken website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gelukt ik heb een afbeelding als startpagina geupload kijk maar www.djmortal.nl

Wat ik wel gaaf zou vinden is een muziek stream bijde startpagina doen.Hoe doe ik dit?
En de klik buttons hoe voeg ik daar (bestanden/links) aan?:)
 
Die buttons zijn standaard uit Dreamweaver toch?

Dan moet je bij het aanmaken een link aangeven, zo krijg je een klikbare afbeelding... Je kunt het niet later toevoegen tenzij je weet hoe Flash werkt..

Voor de achtergrondmuziek kun je verschillende dingen doen, je kunt google er wel op na zoeken.

Het handigste is waarschijnlijk met een kleine player te werken...
HTML:
<embed src="my_song.mp3" width="300" height="42" ></embed>
Is een van de makkelijkste manieren.
 
ja idd ik gebruik de standaard buttons voor nu misschien dat ik later mn eigen buttons gaat gebruiken.
Eerst is gaan leren hoe het werkt allemaal,bedankt voor zo ver:thumb:
 
we zijn weer terug voor een paar vragen.:eek:
Ik wil nu buttons gaan toevoegen zoals home,downloads,links etc
hoe ga ik te werk?
Moet ik een nieuwe folder of file aanmaken in mn root op de pc genaamd downloads.php?? b.v?
 
Ik weet niet of je al bestanden hebt met de inhoud voor die pagina's?

Je hoeft dan alleen die pagina maar te uploaden en dan vervolgens op de index-pagina een linkje naar de betreffende pagina te zetten.

Wanneer je een standaardbutton via DW invoegt (Insert > Media > Flash Button) dan zul je daar bij link de juiste url naar het bestand moeten invullen.
 
mm ja sowieso moet ik nog eerst alle bestanden bij elkaar sprokkelen voordat ik ze uiteindelijk upload.
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus een link doorvoeren naar mn index
 
Stel je hebt een pagina downloads.php (Bekend met PHP?) en deze plaats je in dezelfde map als je index-pagina. Dan wordt de link in standaard HTML:
HTML:
<a href="downloads.php">Downloads</a>
Wanneer je van zo'n knop gebruik maakt dan vul je dus bij link downloads.php in.

Zet je echter die pagina in het mapje paginas dan wordt de HTML url
HTML:
<a href="paginas/downloads.php">Downloads</a>
en vanzelfsprekend bij de knop paginas/downloads.php
 
oh okee nou dan ga ik dat vandaag weer is proberen ik neem de lap gewoon naar mn werk het is toch rot weer:D
 
ik heb het is even geprobeerd maar kom er niet helemaal uit even bij het begin:

moet ik nou een file of folder genaamd downloads.php aanmaken in mn c root?
 
Niets moet...

Je hebt het alleen over dat bestand dus ik neem aan dat jij die al gemaakt hebt...
 
nou zowieso moet ik nog alle download bestanden in een map plaatsen.

maar? ik wou het eerst effe uitproberen om 1 bestandje erop te krijgen.

Dus wat ik tot nu toe geprobeerd hebt? is dit:

Ik heb in dreamweaver op het icoontje show locall and remote sites geklikt,daarna met mn aanwijzer op de locall lijst >>>rechtermuis knop en een map genaamd downloads.php aangemaakt.

Hierna de boel gesynchroniseerd dus die map gaat ook naar de remote files?.

Daarna open ik index.php in mn remote lijst en krijg ik mn pagina tot zover te zien.

Ik klik met mn rechtermuisknop op de downloads button?>>>dan properties>edit

Nu kan ik invullen zoals buttonnaam,link,target,achtergrondkleur

BIJ LINK browse ik naar de root op mn pc waar ik die map genaamd downloads.php heb aangemaakt en klik op ok.

Nu op die downloads map staan en op het blauwe pijltje naar boven klikken.


Maar als de boel is (geupload) en klik in mn browser op de downloads button gebeurd er niks dus die hele link bestaat niet dus op een 1 of andere manier heb ik het niet goed gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou bij het invullen van die LINK niet zoeken naar het bestand, maar gewoon de naam intypen...

Overigens als ik nu naar je site ga dan merk ik dat op de Home knop wel een link zit...
 
ja klopt de home knop doet het wel ander kijk ik wel even hoe ik dat gedaan hebt via home>>properties>edit
 
het is gelukt om een link downloads.php aan te maken.
alleen wanneer ik op de button downloads druk wil ik natuurlijk nog wel mn site zien en tekst met de bestanden die gedownload kunnen worden.

Hoe regel ik dit weer moet ik mn index.php kopieeren naar mn downloads.php map ofzo? en dan de dingen weer veranderen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan