Hulp nodig bij nieuw modem installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter TwisT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Hallo allemaal...

Ik heb al een tijdje internet van KPN via een Thomson modem.
Echter doet dit modem extreem moeilijk om een potje MW3 tegen een vriend mogelijk te maken. Alle poorten al geopend, Alles geprobeerd. Werkt gewoon niet. Ik heb nu via marktplaats een modem gekocht: Linksys WAG54G ofzoiets.

Hoe zorg ik er voor dat ik daarvan het internet krijg?

Want bij KPN is het nu:

Internet stekker /telefonie ding in de muur > Splittertje met kleine ingangen waar een DSL kabel in gaat > DSL kabel gaat in het THomson Modem > Lan kabel in PC.

Maar in die nieuwe linksys zit dus geen DSL ingang... Heb ik hier een ander splitterje voor nodig ofzo?

Alvast bedankt voor de hulp!:D

Je maakt de gecompliceerder: Je moet (vanwege het feit dat de WAG54G geen ADSL routermodem is) de Thomsom (=Experiabox) gewoon in werking laten. Dat betekent dat als het nú al niet lukt om MW3 te spelen, dan zal dat niet beter worden als je óók nog eens de WAG54G tussen jouw pc/laptop en de Experiabox in gaat zetten.

Tel daarbij dat als er ook bellen via diezelfde Experiabox wordt gedaan je hem niet eens kúnt vervangen door een eigengekozen routermodem.

Oftewel: Als je nu al niet kunt MW3'en (met alleen de Experiabox in gebruik), dan gaat dat met de WAG54G erbij al helemaal niet lukken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je maakt de gecompliceerder: Je moet (vanwege het feit dat de WAG54G geen ADSL routermodem is) de Thomsom (=Experiabox) gewoon in werking laten. Dat betekent dat als het nú al niet lukt om MW3 te spelen, dan zal dat niet beter worden als je óók nog eens de WAG54G tussen jouw pc/laptop en de Experiabox in gaat zetten.

Tel daarbij dat als er ook bellen via diezelfde Experiabox wordt gedaan je hem niet eens kúnt vervangen door een eigengekozen routermodem.

Oftewel: Als je nu al niet kunt MW3'en (met alleen de Experiabox in gebruik), dan gaat dat met de WAG54G erbij al helemaal niet lukken.

Tijs.

Oke maar wat is dan wel een oplossing dat ik die Experia Box gewoon NIET heb , wat moet ik dan kopen?

Ik heb geen direct advies.

Niet voor niets vermeldde ik het "Internetbellen" in mijn vorige posting: Als je dat ook hebt in je abonnement, dan kun je de Experiabox niet eens vervangen.

Dus om wat conreets te kunnen doen, vermeld:
a. Het precieze type Thomson dat je hebt.
b. Of er ook InternetBellen overheen gaat. Indien ja, dan kun je de Experiabox NIET vervangen door een andere routermodem.

Wellicht heb je (afhankelijk van de type Thomson die je hebt) hier wat aan.

Tijs.

Bedankt voor je reactie

Ik heb de TG789, heb nog flink gegoogled en het blijkt dat het echt Onmogelijk is met dit modem mw3 spec ops te spelen. Ik heb geen internet bellen, wel interactieve TV die via het modem gaat

Zou zomaar kunnen dat je met een andere router geen interactieve tv meer hebt. Neem eens contact op met je provider of het (met behoud van interactieve tv) mogelijk zou zijn een eigen (draadloze) ADSL routermodem in te zetten.

Tijs.

Oke dan,

En nog een vraagje, als ik een oude(re) experia box zou kopen op marktplaats voor laten we zeggen 10 euro. Waar het poorten openen wel gewoon goed mee gaat?

Alleen denk ik dat die oudere geen int. tv ondersteuning hebben,

Zou dan dit kunnen?:

Oudere Experiabox modem waarop poorten openen lukt > Daarop het nieuwere modem voor de interactieve tv. Dus eigenlijk 2 modems gebruiken.

Zelfde verhaal als ik vermeldde in posting #2.

Tijs.

Heb KPN gebeld, alles uitgelegd en gelukkig kreeg ik een gast aan de telefoon die ook heel veel problem had met dit modem en gamen. Krijg gratis een ander modem opgestuurd waar het allemaal wel gewoon goed werkt :)

Thx iig voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan