Marco4
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jan 2011
Hallo allemaal,
Zoals velen geniet ik van mooie films en muziek. Het enige nadeel vindt ik het heen en weer slepen van USB sticks om mijn media bij de benodigde apparatuur te krijgen. Het leek me daarom een goed idee om een mediacenter in mijn woonkamer te installeren.
Echter twijfel ik over de beste apparatuur hiervoor.
Het ideaalbeeld is een systeem waarmee ik:
- bestanden van andere media kan halen (de PC thuis, laptops, USB sticks enz.);
- eenvoudig de tv aan kan sturen om een film af te spelen;
- eenvoudig de versterker aan kan sturen om een audiobestand af te spelen.
Ik heb twee ideeen hierover hoe ik dit het beste aan kan pakken, en ik wil graag jullie ervaring/mening daarover horen:
Optie 1: Een draadloze mediaspeler aanschaffen met een eigen harddisk.
Omdat het vrijwel onmogelijk is om een ethernetkabel in de woonkamer te krijgen, moet de mediaspeler WiFi ondersteunen. Waar ik bang voor ben is dat de connectie tussen de computers en de mediaspeler niet betrouwbaar genoeg is om grote bestanden over te zetten (zou streamen mogelijk zijn?).
Optie 2: Een draadloze mediaspeler i.c.m. een NAS (Network Attached Storage).
In dit geval kun je met het draadloos netwerk allerlei bestanden op de NAS plaatsen (die met een ethernetkabel aangesloten is aan de router). De mediaspeler haalt via WiFi de bestanden op van de NAS en speelt deze af.
Ik zit me al een tijd af te vragen wat de betere keus is, en ik hoop dat jullie mij een beetje beter over dit onderwerp kunnen informeren.
Ik heb nog geen leuke draadloze mediabox kunnen vinden, maar wel een NAS:
http://tweakers.net/pricewatch/234033/netgear-readynas-duo-rnd2000.html#tab:info
Alvast bedankt,
Marco 4
Zoals velen geniet ik van mooie films en muziek. Het enige nadeel vindt ik het heen en weer slepen van USB sticks om mijn media bij de benodigde apparatuur te krijgen. Het leek me daarom een goed idee om een mediacenter in mijn woonkamer te installeren.
Echter twijfel ik over de beste apparatuur hiervoor.
Het ideaalbeeld is een systeem waarmee ik:
- bestanden van andere media kan halen (de PC thuis, laptops, USB sticks enz.);
- eenvoudig de tv aan kan sturen om een film af te spelen;
- eenvoudig de versterker aan kan sturen om een audiobestand af te spelen.
Ik heb twee ideeen hierover hoe ik dit het beste aan kan pakken, en ik wil graag jullie ervaring/mening daarover horen:
Optie 1: Een draadloze mediaspeler aanschaffen met een eigen harddisk.
Omdat het vrijwel onmogelijk is om een ethernetkabel in de woonkamer te krijgen, moet de mediaspeler WiFi ondersteunen. Waar ik bang voor ben is dat de connectie tussen de computers en de mediaspeler niet betrouwbaar genoeg is om grote bestanden over te zetten (zou streamen mogelijk zijn?).
Optie 2: Een draadloze mediaspeler i.c.m. een NAS (Network Attached Storage).
In dit geval kun je met het draadloos netwerk allerlei bestanden op de NAS plaatsen (die met een ethernetkabel aangesloten is aan de router). De mediaspeler haalt via WiFi de bestanden op van de NAS en speelt deze af.
Ik zit me al een tijd af te vragen wat de betere keus is, en ik hoop dat jullie mij een beetje beter over dit onderwerp kunnen informeren.
Ik heb nog geen leuke draadloze mediabox kunnen vinden, maar wel een NAS:
http://tweakers.net/pricewatch/234033/netgear-readynas-duo-rnd2000.html#tab:info
Alvast bedankt,
Marco 4