• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij personeelsplanning wil graag werktijden weergeven in balk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjen71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2018
Berichten
3
Dit is mijn eerste bericht hier op het forum, maar ik kan wat hulp gebruiken.

Ik zou graag de werktijden ingevoerd bij de tabbladen bij medewerker automatisch ingevuld zien in het tabblad "planning"

Als voorbeeld heb ik de uren op 1 september handmatig gemarkeerd bij medewerker Vasile en Suzan, deze namen zijn overigens fictief.

Graag een tip hoe te handelen.

Bekijk bijlage Voorbeeld planning.xlsx
 
Het zou met voorwaardelijke opmaak wel mogelijk zijn, maar die samengevoegde cellen maken het lastig.
 
Bedankt SjonR

Beste,

bedankt voor uw reactie, kunt u mij misschien een voorbeeldje sturen hoe ik op een makkelijker manier het gewenste resultaat kan krijgen, dus dat tijden weergegeven worden in een tijdbalk?

Layout maakt niet zoveel uit, maar dan kan ik daar op voortboorduren.

Arjen
 
Arjen, in je voorbeeld staat van 12 tot 21 dat zijn 9 uren en dus 18 half_uren.
in je planning heb je 19 vakjes gekleurd. ik denk dat het laatste vakje of het eerste vakje er niet bij hoort.
je eerst vakje loopt van 0:00 tot 0:30 denk ik, dan moet het laatste vakje er af.

is het een probleem als vba wordt gebruikt? anders krijg je vervelend lange formules.
 
Voor de maandag 3 september kan dit de formule zijn, voor alle 9 medewerkers dezelfde:

Code:
=ALS(EN(INDIRECT($B23&"!$B$6")>0;MEDIAAN(INDIRECT($B23&"!$B$6");INDIRECT($B23&"!$C$6");C$21)=C$21);"X";"")
Voor de dinsdag 4 september wordt de formule:
Code:
=ALS(EN(INDIRECT($B23&"!$B$5")>0;MEDIAAN(INDIRECT($B23&"!$B$5");INDIRECT($B23&"!$C$5");C$21)=C$21);"X";"")

Door vervolgens voorwaardelijke opmaak te gebruiken kan de de X door een kleur vervangen.

Ik hoop dat dit werkt.
 
zie grijze cellen : als je er nog voorwaardelijke opmaak wil toevoegen voor een kleurtje kan dat altijd nog

kijk ook even naar de opmerking uit post 4
 

Bijlagen

  • Voorbeeld planning met vba 1.xlsm
    97,1 KB · Weergaven: 35
Bedankt voor suggesties

Ik ga er even mee puzzelen, mocht ik er niet uitkomen, dan kom ik er nog even op terug.

Nog even een vraag aan Woutmag, in welke cel zou ik de formule moeten plaatsen?

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan