hulp nodig bij samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
99
hey guys

Ik ben van plan om mijn "oude" pc (3 jaar) te vervangen voor wat nieuwere en betere hardware.
Ik wil graag wat advies waarop ik moet letten bij het samenstellen, bijvoorbeeld of de processor en het moederbord dezelfde socket hebben.

Daarnaast zou ik graag wat tips ontvangen over onderdelen (met name, voeding, processor, moederbord, geheugen en videokaart) waar u goede ervaringen mee heeft of goede ervaringen van hoort.

Ik heb een budget van ongeveer 500-700 euro waar waarschijnlijk een groot deel uit gaat naar de i5-750 van intel (processor)
het gaat nu dus alleen om voeding, processor, moederbord, geheugen en videokaart. Geen andere randapparatuur of besturingsysteem (ik heb al windows 7)


Ik hoop spoedig een reactie te krijgen,

Mvg Reinier
 
Dit is de processor: Klik

Bij moederborden zit het zo: als je een goede processor hebt maar geen goed moederbord haal je niet het maximale eruit.
een moederbord rond de 120 euro is goed. Bijv. Klik

Voor de voeding, ram geheugen en videokaart moet ik weten wat je met de pc gaat doen.

ten tweede: moet ik er eentje samenstellen of je types van de onderdelen vertellen zodat je zelf nog wat kan snuffelen?

mvg,
Pesu
 
Hoi

Op de site: www.alternate.nl Kun je heel makkelijk een systeem samenstellen met prijzen.
Er wordt meteen aangegeven als verschillende componenten niet met elkaar samen kunnen.

Dat werkt erg goed.
 
bedankt voor alle reacties

het moet een game pc worden maar niet echt top of the bill. ik wil er games met goede grafische kwaliteit kunnen draaien maar het hoeft niet zo te zijn dat ik Crysis2 op max wil ofzo

ik ga zelf assembleren (vind ik ook wel leuk) en ik heb al een 64bit besturingssysteem.

@Pesu

als je zin hebt om er 1 samen te stellen ben ik benieuwd.

Mvg
 
bedankt voor alle reacties

het moet een game pc worden maar niet echt top of the bill. ik wil er games met goede grafische kwaliteit kunnen draaien maar het hoeft niet zo te zijn dat ik Crysis2 op max wil ofzo

ik ga zelf assembleren (vind ik ook wel leuk) en ik heb al een 64bit besturingssysteem.

@Pesu

als je zin hebt om er 1 samen te stellen ben ik benieuwd.

Mvg


Een 5770 is dan een prima kaart voor jou:
http://www.salland.eu/fastbasket?pids=65400,46958,141918,65062,283878,259168,280003,279640,565638
 
Ik heb dit even samengesteld: Klikken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit even samengesteld: Klikken.


Waarom ga je voor AMD, als het voornaamste doel gamen is, als je naar de benches kijkt zie je dat de i5 750 bij games beter uit de voeten komt.

Waarom neem je een DVD-ROM en niet een DVD-RW? ROM is alleen lezen, wat als deze persoon nou wilt branden?

Waarom neem je een 620 watts voeding? 500 is zat.

Waarom neem je een best prijzig moederbord, je kan ook een 870 bord pakken van 2 tientjes minder.
 
De graka zal ik nog even aanpassen.

Mijn neef heeft hele goeie ervaringen met AMD. hij heeft de phenom II x4. ik heb daar zelf ook op gespeeld en het speelt perfect.

Als hij wilde branden moest hij dat aangeven. voor gamen heb je ROM nodig.

Dat was een foutje. ik las het verkeerd en ik dacht dat ze 600w aanraadde. maar 400 was al voldoende.

Ik heb dat moederbord genomen omdat de ts dan zeker is dat hij alles uit de processor haalt. hij kan natuurlijk ook een goedkopere pakken.

:thumb:
 
Laatst bewerkt:
De graka zal ik nog even aanpassen.

Mijn neef heeft hele goeie ervaringen met AMD. hij heeft de phenom II x4. ik heb daar zelf ook op gespeeld en het speelt perfect.

Als hij wilde branden moest hij dat aangeven. voor gamen heb je ROM nodig.

Dat was een foutje. ik las het verkeerd en ik dacht dat ze 600w aanraadde. maar 400 was al voldoende.

Ik heb dat moederbord genomen omdat de ts dan zeker is dat hij alles uit de processor haalt. hij kan natuurlijk ook een goedkopere pakken.

:thumb:


Dat je neef goede ervaringen met de AMD X4 heeft gaat ook nergens over, ja natuurlijk is het een lekkere CPU, maar kijk nou eens naar benchmarks:
http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=109

Een DVD-brander kost evenveel als de DVD-rom die jij geselecteerd hebt, maar de DVD-brander kan zowel lezen als schrijven.

Een duurder moederbord haalt niet meer uit een processor dan een goedkopere variant. Als je gewoon een degelijk ding met een 870 chip neemt, dan haalt dat bord evenveel uit de processor als een 890 chip. De 890 chip zal wss wel wat beter zijn met overclocken.
 
ok,
tussen die benches zit wel wat verschil ja:p.

Die DVD+RW, daar heb je gelijk in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan