[Hulp Nodig]Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nefret

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
76
Ik heb een pc met het volgende:
WinXp
2x 256MB DDR RAM (Siemens)
1.9 Ghz P4
80 GB Seagate
GeForce 4 MX 420, 64 MB Videokaart.

Geruime tijd kreeg ik al van die blauwe scherm errors, dat windows was afgesloten om schade te voorkomen. Met van die Stop 0x0093 ofzo errors. Het ging steeds om ene "eisa.sys" Het gebeurde niet zo heel vaak, eens in de twee dagen ofzo, dus er was mee te leven.

Gisteren gebeurde het weer, toen ik hem daarna weer op wou starten, startte mijn computer niet meer op. Ik kreeg een zwart scherm, en continu piepjes.

Ik heb mijn video kaart in een andere pc gedaan, deze werkte. Ik heb een andere in de mijne gedaan, hij piepte.
Zelfde geval met geheugen. En ook hardeschijf.

Ik heb al geprobeerd om de bios batterij een nachtje eruit te zetten. Maar vandaag same problem weer.

Ik heb de laatste tijd dus geen nieuwe hardware in mijn computer gezet. TIjdens mijn zoektocht op het internet kwam ik dat steeds tegen.

Nu heb ik niet zo heelveel verstand van computers, maar hoop ik dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.

Mijn bios is trouwens Phoenix.

Bij voorbaat dank, allen.

edit:
Ik heb een andere voeding geprobeerd maar dat geeft hetzelfde resultaat. En de piepcodes kan ik niet terug vinden in de manual helaas. Wel heb ik ff op internet gezocht en als hij steeds piept, ff uitgaat en weer piept etc betekent het vaak dat er iets met het geheugen is of videokaart.
 
Je hebt dus al ander geheugen geprobeert?

Wat je ook is zou kunnen proberen is om maar 1 slot (en ze dus allemaal proberen)voor geheugen te gebruiken en zo is kijken of het piepen stopt.


Wat je ook nog is zou kunnen doen is alles los trekken wat je niet nodig hebt. cd-rom dvd floppy en pci kaarten (geluiden en/of netwerk ed).........en dan is opstarten

Kan je het BIOS nog wel in? Misschien is die battery wel "gewoon" leeg
 
Ik heb normaalgesproken dus 2 reepjes van 256 erin. Ik heb geprobeerd om eentje eruit te halen. Ik heb het ook geprobeerd om er 1 reepje van 512 in te zetten. Piepte nog steeds.

Ik kan de bios ook niet in, ik heb een andere battery geprobeerd, ook dat helpte niet.
 
Zo te lezen gaat het hier niet om een hardwarefout, maar is 1 of meerdere systeem bestanden beschadigd.
Je kan proberen deze bestanden te vervangen, als je die bij iemand anders kan kopieren, anders is de beste solution reinstal windows.
Check je hd eens op errors.
 
Het probleem is dus dat ik mijn pc niet kan opstarten, ook niet als de windows cd erin zit. Ik krijg gewoon geen beeld, terwijl de monitor wel aan is. Maar het zou best kunnen dat het een systeem bestand is.
 
Het probleem zit waarschijnlijk in de hardware hoek vanwege het feit dat hij de POST niet doorkomt. Haal alles los behalve de volgende zaken van het moederbord: voeding, videokaart, 1 strip geheugen en de processor. Meer niet, dan moet je beeld krijgen, zo niet dan is er een van de bovenstaande defect.

succes
 
Ik heb dat al geprobeerd, maar dan met 2 reepjes RAM, maakt dat wat uit? (Toen kreeg ik ook al geen beeld)
Ik had dus al een andere voeding, geheugen en videokaart geprobeerd.

Dus het ligt dan waarschijnlijk of aan de moederbord of de processor? Maar een vriend van mij die redelijk bekend is met computers zei dat dan de pc niet zou piepen.

(Erg bedankt voor de reacties trouwens!)
 
Je krijgt helemaal GEEN beeld, geen seconde?

Omdat je je videokaart al gestest hebt zou ik even een pci videokaart proberen(als je nu agp hebt) wellicht is je agp slot kaduuk.

Even voor de duidelijkheid, je hebt ook de HD er af gehad???

Overigens vermoed ik dat je niet ouder geheugen kan gebruiken !! Je kan wel nieuw geheugen in een oude pc stoppen maar oud niet in een nieuwe
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik krijg dus geen seconde beeld. Verder had ik alles losgekoppeld van het moederbord en het zo geprobeerd, dus met cpu ram en moederbord, ook zonder harde schijf en videokaart.

En alle geheugenmodules zijn ongeveer even nieuw dus.

Verder heb ik helaas geen pci videokaart tot mijn beschikking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan