hulp nodig css

Status
Niet open voor verdere reacties.

boltc

Banned
Lid geworden
6 jun 2005
hallo..

hier in het kort een omschrijving van mijn probleem:
ik heb een cel in een tabel waarvan de achtergrond kleur en de textkleur veranderen op het moment dat je er overheen gaat met je muis..
PHP:
<tr onmouseover="this.className='on'" onmouseout="this.className='off'" >

hier de class:
PHP:
<style type="text/css"> 
.on 
{color:#DC1D01; 
background-color:#FFFFFF; 
} 
.off 
{color:#FFFFFF; 
background-color:#DC1D01; 
}    
</style>

Dit werkt allemaal prima, tot ik van de text een hyperlink maak.. Dan luistert hij helemaal niet meer na de kleur.
Nu kan ik de text van die hyper link aan laten passen met "a.hover" maar dan moet je met de muis over de hyperlink en veranderd hij niet als je alleen over de cel gaat..
hoe kan ik er voor zorgen dat hij in die ".on" style ook de kleur van een hyperlink veranderd?:confused:

bij voorbaad dank,

groetjes bo

Hover gebeurt op het element waar je met de muis op dat moment boven staat.
Is het de link dan kan die volgens zijn eigenschappen veranderen van tekstkleur en de achtegrondkleur van de link, maar niet de hele cel. Boven dat element "staat" de aanwijzer dan niet meer.
Optie is afbeeldingen gebruiken. De afbeelding wordt de koppeling, en bij hover volgt een ander plaatje.
Als het is voor een menu van een website is een tabel overigens niet de aangewezen hiervoor. Verdiep je dan eens in div's ;)

Ja ik had dus ookal zitte denken om het gewoon met afbeeldingen te doen, maar dan kan ik niet makkelijk ffe een linkje toevoegen. Ik vroeg me gewoon af of je met de onmouseover van een tabel de textkleur van een hyperlink kunt veranderen.. Maar mij lukt het niet.. :confused:

groetjes bo

...maar dan kan ik niet makkelijk ffe een linkje toevoegen...

Als het overal om de zelfde kleur gaat koppel je aan de betreffende hyperlinks een image als background.
De grootte van die image kun je gebruiken om je formaat mee te realiseren. Bij "On hover" van de link een andere background image.
Ongeveer als het menu hier; http://www.loerendonck.net/

jaja ik snap wat je bedoelt, maar ik blijft dit niet praktisch vinden als je de links vaak aan pas of vaak er meerdere bij maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan