Hulp nodig met blauw scherm..

Status
Niet open voor verdere reacties.

captainpooface

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
Berichten
18
Dag mensen,

Ik ben een leek met computers, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Ik heb hier een PC van geen halfjaar oud, hij deed het prima, en was hartstikke tevreden.

Echter begon het probleem met Flashplayer.. Firefox crashte telkens wanneer ik deze browser opende.

Maar goed, na een tijdje kreeg ik opeens mijn eerste blauw scherm error gebeuren..

[smallimg]http://i56.tinypic.com/30wwhmo.jpg[/smallimg]

Dit gebeurde 'gelukkig' maar een keer- maar toch weigerde Flashplayer samen te werken met mijn Browser. Alles werd een stuk trager, zo kon ik mijn Configuratiescherm niet meer openen, aangezien deze ook regelmatig vast liep. Hierna heb ik Flashplayer verwijderd in Veilige Modus. De PC deed het weer, maar toch vertrouwde ik het niet, ik heb de Live Update van de website van MSI gehaald, en zo gezocht naar drivers die misschien up to date gebracht moesten worden, ik kon er een aantal vinden en begon deze dus te downloaden..


Maar ook toen ging het weer mis, ik kreeg NOG een blauw scherm, maar met een andere foutmelding:


[smallimg]http://i53.tinypic.com/14n0bb.jpg[/smallimg]


Ik heb met Panda en Malwarebytes gescanned naar virussen etc. met als resultaat 0,0 niks gevonden.

Ik ben écht een leek met computer en hoop dus op hulp..

O, ik heb trouwens Windows 7.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeerde memtest te draaien maar kreeg gelijk weer een blauw scherm, zelfde als de 2e afbeelding. Draai hem nu in V modus, maar hij kan geen 4GB scannen, ben nu dus de helft aan het scannen en heb nog een opgestart die de resterende mb scant.
 
Anders maar eens proberen om 1 voor 1 de geheugensticks er uit te halen, en met 1 gehuegenstick te testen of je pc het wel doet. Dan weet je dat de gene die er uit is, kapot is.
 
Dat ga ik morgen eens proberen, hoe groot is de kans trouwens dat het aan de RAM ligt? En waarom heeft de pc het dan toch een paar dagem goed gedaan zonder vaak uit te vallen? Of hoeft dat niet persè?
 
Als er maar 1(1 van de honderd miljoen ofzo) stukje van je geheugen kapot is, en het word niet gebruikt, dan crasht je pc niet. Pas als je computer dat stukje wil gebruiken, en het lukt niet, dan crasht ie. Dat het gebeurde bij flash, was waarschijnlijk toeval.
 
Aha, maar het gebeurde niet bij flash hoor, een keer toen ik via MSI service drivers aan het downloade. Was en een keer toen ik net memtest activeerde. Daarom weet ik ook niet of het helpt om een ram stick eruit te halen en dan op te starten aangezien ik geen flauw idee heb wanneer de pc crasht.
 
Anders maar eens proberen om 1 voor 1 de geheugensticks er uit te halen, en met 1 gehuegenstick te testen of je pc het wel doet. Dan weet je dat de gene die er uit is, kapot is.


Heb eerste de linker stick eruit gehaald, daarna de rechter; PC start met beide normaal op..
 
De opties bij PFN list heb ik al bij a allemaal gedaan, PC gecanned zonder resultaat, er staan een windows updates en hoe check ik mijn harddisk op fouten?


Een paar dagen geleden wou ik trouwens windows updaten, ik deed wat ik moest doen, maar de meldig dat er een update was kwam telkens terug, heb hem dus 2x geinstalleerd.


Zal nu de andere link die je stuurde even bekijken.
 
Is het trouwens een idee om drivers up te daten met MSI live update 5? Mijn moederbord en grafische kaart zijn van MSI.
 
Nop bij het installeren van de drivers kreeg ik weer een blauw scherm maar misschien dat het helpt als ik deze in V modus Installeer.
 
Lukt het nog om door te starten?

Zoja Windows toets + R: cmd invoeren en typ in het geopende DOS-venster:
%systemroot%\minidump

Zoek de 3 recentste .dmp files.
Upload de 3 recentste .dmp files ergens op een website. En post de link ernaar..
 
Laatst bewerkt:
Op wat voor een sites kan ik dmp files uploaden? Doorstarten gaat nog gewoon, maaR het is me gelukt memtest op een cd te zetten, dus die draai ik eerst even.
 
Aangezien een foutmelding op een corrupte driver zou kunnen slaan ben ik even op zoek gegaan en;

Ik heb zojuist 2 CD's gevonden, beide voor Drivers, alleen weet ik het verschil niet, en weet ik niet of ik ze kan gebruiken.

Een waar MSI Drivers & Utilities Intel Chipset opstaat en de ander met Afterburner Driver and Utility MSI.

Wat is het verschil, en heb ik wat aan deze CD's?
 
Even proberen, met memtest helaas niks gevonden..

Is het trouwens een goed idee om msi live update te starten en hudige drivers installeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan