• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig met formule - cellen weergeven op basis van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefvdm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2020
Hallo iedereen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ikzelf zit al enige tijd bezig met dit probleem.

Aan het einde van elke maand heb ik een formule nodig in het gele veld die de beschikbare ID nummers toont van elke persoon - in dit voorbeeld van Jan, Pieter en Marleen.

Bijvoorbeeld: Voor de maand januari zijn iedereen zijn ID nummers nog beschikbaar. Maar eind februari heeft Marleen al haar ID nummers ( op 10/02, 15/02 en 20/02 ) opgebruikt. Maar Pieter heeft in februari slechts 1 ID nummer gebruikt ( 10/02 ) and zal zijn andere ID nummers gebruiken in maart en april. Maar als ik het overzicht opmaak in Februari moet de formule detecteren dat er voor hem nog 2 beschikbare ID nummers zijn.

Merci alvast! :)

Bijlagen

stef, ik snap er geen #$%#$# van. gezien het feit er al 9 anderen naar gekeken hebben misschien toch wat meer uitleg.

Ik snap het wel denk ik.

Opm.
1. Het feit dat je Engelse maandnamen (zonder jaar, dus geen datum) gebruikt werkt complicerend.
2. Ook de opzet van je tabellen maakt het noodzakelijk dat je handmatig telkens de verwijzing naar de maand aanpast (A15, F15, K15 etc.). Valt wel weer te automatiseren met als gevolg een complexere formule. Heb ik niet voor gekozen.
3. Ik heb in bijlage een aantal opties gedemonstreerd. De eerste 2 werken alleen met Excel 365.
4. In de eerste heb ik exact jouw opzet gebruikt, incl. gebruik van de Engelse maandnamen.
5. Bij de tweede oplossing heb ik de Engelse maandnamen omgezet naar een echte datum. De formule wordt hierdoor simpeler.
6. De derde oplossing is als je geen Excel 365 gebruikt.
7. Let op, de derde oplossing is een matrixfunctie. Die moet je telkens afsluiten met Control+Shift+Enter als je iets gewijzigd hebt. Daarna kun je doorvoeren naar onder.

Bekijk bijlage maar eens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan