• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig met lijsten vullen vanuit overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
202
Ik heb een groot overzicht dat onze werkvoorbereiding maakt voor hun lijsten (max 200 regels > zie tabblad Totaal)
Nu moeten wij normaal handmatig een lijst invullen met de gegevens vanuit het overzicht.
Ik wil graag kijken of dit ook digitaal kan. Ik heb dus een blad Totaal en alvast 1 tabblad (1) aangemaakt. Op dit tabblad staan een aantal linken naar het tabblad Totaal (deze zijn oranje gekleurd)
Ook op het tabblad Totaal staan een aantal linken naar het tabblad (1) (deze zijn ook oranje gekleurd)
Nu moet ik eigenlijk tabblad (1) t/m (200) aanmaken.
Moet ik nu elke keer die link opnieuw maken of kan dit ook makkelijker?

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg was.

Alvast bedankt

Monty


Bekijk bijlage inmeetlijst (concept).xlsb
 
Dit kan makkelijker.
Ik zou zeggen dat je iets moet kunnen met de functie INDIRECT.
in N7 van blad Totaal:
Code:
=INDIRECT("'(" & D7 & ")'!K7")
Ofzo.

Overigens benijd ik je niet als je moet werken met een werkmap met 200 werkbladen. Dat kan wellicht ook efficiënter.
 
De code werkt idd op het tabblad totaal, maar helaas is deze niet te gebruiken voor tablad (1) , (2), enz.

Ideeën zijn altijd welkom!

Het kan idd zo zijn dat ik de ene keer maar 1 lijst hoef te gebruiken een andere keer 150 enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan