steven1989
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 26 nov 2007
hallo
ik will berichten sturen naar de email adressen die in de cellen G3 tot en met G18 staan. ik heb een begin maar ik heb nog een antal problemen. zo ver kan ik kan een email adress plaatsen maar er moet een verwijzing komen naar email adress die in G3 tot en met G18 staan. Zodat hij een groeps mail stuurt naar de email adressen die hier in staan, bij voorbaat dank.
ik will berichten sturen naar de email adressen die in de cellen G3 tot en met G18 staan. ik heb een begin maar ik heb nog een antal problemen. zo ver kan ik kan een email adress plaatsen maar er moet een verwijzing komen naar email adress die in G3 tot en met G18 staan. Zodat hij een groeps mail stuurt naar de email adressen die hier in staan, bij voorbaat dank.
Code:
Option Explicit
Public Const URL = "http://www.vb-world.net"
Public Const email = <<hier kan ik een email adres plaatsen waar hij naar toe moet mailen maar hier moet een verwijzing naar een cel komen>>
Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Public Const SW_SHOWNORMAL = 1
Public Sub gotoweb()
Dim Success As Long
Success = ShellExecute(0&, vbNullString, URL, vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL)
End Sub
Public Sub sendemail()
Dim Success As Long
Success = ShellExecute(0&, vbNullString, "mailto:" & email, vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL)
End Sub
Laatst bewerkt: