hallo,
ik en een maat van me moeten wat opdrachten maken voor informatica, alleen we komen er niet uit. dit zijn de opdrachten:
1.
Maak een programma waarin een button staat met als opschrift "Geef som"
Daaronder 5 tekstvenstertjes waarin een optelsom verschijnt (zie hoofdstuk 2) met willekeurige getallen tussen 20 en 30 zodra er op de button "Geef som" wordt geklikt. Daaronder een button met "klaar !" en daar onder een label met het opschrift "Tijd:" en een tekstvenster. Als er op de button "klaar" wordt geklikt (dat moet gebeuren direkt nadat iemand het antwoord van de som heeft ingevoerd) dan moet er in het laatste tekstvenster de tijd die het maken van het sommetje geduurd heeft, verschijnen.
Aanwijzing :
Als je de volgende opdracht geeft:
t = timer dan bevat de variabele t het aantal seconden vanaf middernacht. Dus als het precies 8 uur 's morgens is dan heeft t de waarde 8 x 3600 = 28800
Denk er om dat t van het type single moet zijn omdat het een kommagetal is.
Je moet de tijd twee keer opnemen : vlak voor er met de som wordt begonnen (dus als er op "Geef som" wordt geklikt, en vlak nadat de som af is (dus als er op "Klaar" wordt geklikt). Het verschil is de tijd die er over gedaan is.
Denk om het gebruik van globale variabelen !
en dit is de volgende opdracht:
2.
Dit programma moet 10 sommetjes genereren. De getallen voor de bewerkingen liggen tussen 1 en 10. Ook de bewerkingen zijn willekeurig. Gebruik hiervoor telkens de RND-functie.
Na het drukken op de controletoets, wordt het resultaat weergegeven en de foute oplossingen krijgen een rode kleur.
Aanwijzing :
Je kunt de labels en de tekstvelden met behulp van arrays maken.
Lees in hoofdstuk 6 na hoe dat moet.
meschien niet echt moeilijk voor jullie, maar wij met z'n 2e komen er egt niet uit. wie kan ons helpen? alvast heel erg bedankt!
vr . gr.
ik en een maat van me moeten wat opdrachten maken voor informatica, alleen we komen er niet uit. dit zijn de opdrachten:
1.
Maak een programma waarin een button staat met als opschrift "Geef som"
Daaronder 5 tekstvenstertjes waarin een optelsom verschijnt (zie hoofdstuk 2) met willekeurige getallen tussen 20 en 30 zodra er op de button "Geef som" wordt geklikt. Daaronder een button met "klaar !" en daar onder een label met het opschrift "Tijd:" en een tekstvenster. Als er op de button "klaar" wordt geklikt (dat moet gebeuren direkt nadat iemand het antwoord van de som heeft ingevoerd) dan moet er in het laatste tekstvenster de tijd die het maken van het sommetje geduurd heeft, verschijnen.
Aanwijzing :
Als je de volgende opdracht geeft:
t = timer dan bevat de variabele t het aantal seconden vanaf middernacht. Dus als het precies 8 uur 's morgens is dan heeft t de waarde 8 x 3600 = 28800
Denk er om dat t van het type single moet zijn omdat het een kommagetal is.
Je moet de tijd twee keer opnemen : vlak voor er met de som wordt begonnen (dus als er op "Geef som" wordt geklikt, en vlak nadat de som af is (dus als er op "Klaar" wordt geklikt). Het verschil is de tijd die er over gedaan is.
Denk om het gebruik van globale variabelen !
en dit is de volgende opdracht:
2.
Dit programma moet 10 sommetjes genereren. De getallen voor de bewerkingen liggen tussen 1 en 10. Ook de bewerkingen zijn willekeurig. Gebruik hiervoor telkens de RND-functie.
Na het drukken op de controletoets, wordt het resultaat weergegeven en de foute oplossingen krijgen een rode kleur.

Aanwijzing :
Je kunt de labels en de tekstvelden met behulp van arrays maken.
Lees in hoofdstuk 6 na hoe dat moet.
meschien niet echt moeilijk voor jullie, maar wij met z'n 2e komen er egt niet uit. wie kan ons helpen? alvast heel erg bedankt!
vr . gr.