Hulp nodig, nieuwe Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

alikebab1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2010
dag mensen,

Ik heb net een nieuwe pc besteld en gekocht bij alternate. zelf lekker in elkaar geknutseld. Nu ik Windows 7 probeer te installeren, kan hij geen partitie vinden om hem op te zetten.

Mijn vraag is nu: hoe maak/vind ik zo'n partitie, bij mijn oudere pc waren die er namelijk al. Hoe moet ik zo'n partitie aanmaken om vervolgens windows op te kunnen installeren.

Bij voorbaat dank !

Tijdens de installatie kom je bij het overzicht van de harde schijven. Daar selecteer je een schijf en klik je op New/Nieuw. Hierna kun je details opgeven.

Gr

Tijdens de installatie kom je bij het overzicht van de harde schijven. Daar selecteer je een schijf en klik je op New/Nieuw. Hierna kun je details opgeven.

Gr

en als hij de harde schijf niet herkent? kan ik hem dan laten opzoeken in de Bios?

Hij moet ten eerste in de BIOS al zichtbaar zijn. Daarna in Windows. Als hij wel in de BIOS staat en niet bij de installatie van Windows zal hij een SATA controller driver nodig hebben.

Hij moet ten eerste in de BIOS al zichtbaar zijn. Daarna in Windows. Als hij wel in de BIOS staat en niet bij de installatie van Windows zal hij een SATA controller driver nodig hebben.

okay, en hoe installeer ik die?
ik lees het antwoord morgen wel ;)
kga slapen, alvast bedankt!

Als je harddisk niet automatisch gevonden wordt tijden de installatie van windows 7, dan is er tijdens de installatie de optie om een driver te installeren. Die optie staat onderaan het scherm, waar je ook de opties vindt voor het partitioneren van je harddisk ;)

Suc6! :thumb:

Wat Phr3ak zegt. De drivers die je dan moet laden staan wel op het CDtje wat is meegeleverd.
Ze staan waarschijnlijk in een directory F6 drivers oid.

Gr

De sata-drivers/controllers zitten bij win7 op de dvd en daar hoef je niets voor te doen die worden automatisch gekopieerd naar de schijf en geladen tijdens de installatie.

Laatst bewerkt:
Voor vrijwel alle controllers word inderdaad tijdelijk de standaard IDE driver van Microsoft gebruikt totdat er later (eventueel) een officiele word geinstalleerd. Voor +/- 5 % is een apparte driver nodig anders zijn de schijven gewoon niet zichtbaar. Waarom zouden ze de functie anders ingebouwd hebben? Het klopt inderdaad wel dat in Windows 7 erg veel controllerdrivers meegeleverd zijn, maar dat kan ook komen omdat de DVDtjes nu weer up to date zijn met de controllers.

Gr

Ok kan kloppen maar op nieuwe pc's kun je dat ook van de usb-stick laden en heb je echt geen diskettestation meer nodig.

Dat is inderdaad een hele opluchting! Dat geklooi...en zeker als er geen diskettestaion in een PCtje zit :evil:
Daarvoor zei ik ook dat ze op de CD staan, want daar kun je ze ook van laden (al staan ze in de F6-driver directory).

Gr

De sata-drivers/controllers zitten bij win7 op de dvd en daar hoef je niets voor te doen die worden automatisch gekopieerd naar de schijf en geladen tijdens de installatie.

Behalve bij en of voor sommige raid controllers die tegenwoordig op de diverse moederborden zitten, dan zul je wel degelijk een driver handmatig moeten laden tijdens de installatie van windows 7 ;)

Heb al vele tientallen installaties van Win 7 gedaan, op zowel oude als nieuwe systemen, en echt nog nooit een driver voor de harddisk apart moeten laden...

Maar waar laadt ik die driver van de harddisk dan? want als ik met de installatie van Windows bij de plek kom waar ik de locatie moet kiezen om te installeren, staat er geen harddisk aangegeven. Moet ik dan " Load" doen en dan de driver opzoeken op de DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan