Hulp nodig ! Piep bij opstart !

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hey,

Ik heb net bij mycom een 2GB DDR2 geheugen module gekocht, ik stop hem in mn PC met 2 andere modules 2 van 512 MB ook DDR2, start im mn PC op, dan hoor ik PIEP, PIEP, PIEP en heb geen beeld !

Als ik het geheugen eruit haal doet hij het nog steeds niet ! (dan heb ik er nog 1 GB in zitten)

AUB Help !

Mvg,Alex :confused:

Laatst bewerkt:
Hoi !

Bios ge-reset na plaatsing van het nieuwe geheugen ?

Kijk even in je manual waar de jumper daarvoor zit.

Greetz,

Harry.

1. het Bios reset je door de CMOS-Clear jumper te gebruiken of voor een 10 á 20 minuten de moederbord batterij eruit te halen. wel de stroom afkoppelen.

2 een jump is een koppel stukje die er voor zorgt, dat 2 pinnetjes met elkaar verbonden worden.

Zie het blauwe dingegtje op de volgende afbeelding, dat is de jumper. In dit geval ook nog de CMOS-Clear jumper, naast de moederbord batterij:
cmos_jumper.jpg

Knoop batterij 30 sec verwijderen kan ook om te ressetten
WEL DE STEKKER UIT DE PC KAST.

1. het Bios reset je door de CMOS-Clear jumper te gebruiken of voor een 10 á 20 minuten de moederbord batterij eruit te halen. wel de stroom afkoppelen.

2 een jump is een koppel stukje die er voor zorgt, dat 2 pinnetjes met elkaar verbonden worden.

Zie het blauwe dingegtje op de volgende afbeelding, dat is de jumper. In dit geval ook nog de CMOS-Clear jumper, naast de moederbord batterij:
cmos_jumper.jpg

Oke bedankt, dit is de eerste keer dat ik iets anders in mn PC zet heb dus nog niet echt veel verstand ervan, ik ga wel naar een computer winkel

Edit : SJJ waar zit die knoop batterij ?

Knoopcel batterij zit op je moederbord dat metalen ronde ding op de afbeelding naast de blauwe jumper.

De kant waar het gleufje zit voorzichtig met een klein schroevendraaiertje de knoopcel
er uit wippen

De kant waar het gleufje zit voorzichtig met een klein schroevendraaiertje de knoopcel
er uit wippen

Zal het ff proberen, en dan gwn 30 seconden laten liggen ? en erdan weer indoen ?

Edit : Ik krijg het maar niet voormekaar ik probeer het morgen weer

Laatst bewerkt:
Je stroom afkoppelen en een aantal minuten de batterij eruit laten.
(had ik al eerder aangegeven)

Let op,

als je de batterij weer terug geplaatst hebt en weer opstart, zul je de datum en tijd in het Bios opnieuw moeten instellen.

Je stroom afkoppelen en een aantal minuten de batterij eruit laten.
(had ik al eerder aangegeven)

Let op,

als je de batterij weer terug geplaatst hebt en weer opstart, zul je de datum en tijd in het Bios opnieuw moeten instellen.

Die batterij krijg ik er maar niet uit..

De batterij zit meestal met een metaal klemmetje vast. Deze iets opzij en de batterij zal wat los komen. Je kan deze er dan zo uithalen. Alleen bij hele oude moederbord zit deze vast gesoldeerd.

Laatst bewerkt:
De batterij zit meestal met een metaal klemmetje vast. Deze iets opzij en de batterij zal wat los komen. Je kan deze er dan zo uithalen. Alleen bij hele oude moederbord zit deze vast gesoldeerd.

Oke zal het nog een keer proberen !

Edit : Na veel prutsen heb ik hem er weten uit te krijgen :)

Heb het 5 minuten laten liggen, erin gedaan, PC opnieuw gestart, heeft NIET geholpen !

Wat moet ik nu doen ??

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dan is het aangeschafte geheugen niet compatible met je mobo !

Na een bios-reset zou het dan met het oorspronkelijke geheugen weer moeten werken.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan