Hulp nodig samenstellen PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBos

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen. De hoogste prioriteit is dat hij in de toekomst goed is te upgraden en jaren mee kan. Ik wil er graag op gamen, maar het belangrijkste voor mij is dat hij goed films kan afspelen, ook blueray.

De bedoeling is dat de computer d.m.v. een HDMI kabel aangesloten kan worden op mijn tv en ik hier full hd films op af kan spelen. Bovendien wil ik er een scherm bij die een resolutie van 1920 x 1080 haalt. Ook moet ik een klein scherm op aan kunnen sluiten die ik standaard en alleen voor muziek gebruik (heb ik nu ook). Hij moet een film af kunnen spelen op mijn TV, terwijl je er tegelijkertijd ook zonder problemen op moet kunnen computeren. Hij moet vooral erg snel zijn.

Qua opslagruimte wil ik graag een SSD van 60gb als opstartschijf en een normale harde schijf van 1TB.
Wat betreft een videokaart... Ik heb geen flauw idee wat ik daarmee wil. Als er maar films afgespeeld kunnen worden op mijn TV, terwijl ik bijvoorbeeld ook Battlefield 3 kan spelen zonder problemen. Games hoeven niet op hoogste resolutie, maar ik wil dat de mogelijkheid er is om normaal te kunnen gamen.

Werkgeheugen hoeft niet veel te zijn, als het maar voldoende is voor wat ik wil en als het maar enorm uitbreidbaar is voor in de toekomst.

Wat betreft budget: Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik heb genoeg te besteden, maar ik wil het liefst zo weinig mogelijk uitgeven.

Muis, toetsenbord en speakers zijn niet nodig.

Ik hoop dat jullie wat leuke voorbeelden hebben.

Mvg

Laatst bewerkt:
Ik ben ff een systeempje voor je aan het maken op basis van de snelste (en relatief goedkope) A10-5800K.
Moet je er ook nog Windows 7 bij hebben of wil je Windows 8?
Moet de kast opvallen of moet hij niet zo in het zicht vallen (staat naast je tv)?
edit: wil je ook crossfire? Of wil je nu een übergoede videokaart en in de toekomst vervangen (toekomst is dan >4 jaar)

Heb nu dit (CPU, moederbord, RAM):
CPU
Moederbord
RAM

reden voor deze processor: 2e grafiekje

Laatst bewerkt:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1300422695
heb je wel een die je wensen goed voldoet...
bf3 op high 1080p met een goede 7770
bulldozer staat bekent om een gefaalde processors dit vind ik zelf niet ze maken veel kracht maar gebruiken veel stroom zelf heb ik de 8core en ik kan niet gelukkiger zijn maar de 4170 die jij krijgt is een echte kracht patser die alle games van nu aan kan
verder gewoon een dvd brander en een goed moederboard met veel sloten en goede audio
ook de behuizing ziet er strak uit
mvg! je kan de winkelwagen altijd aanpassen

Systeem 1:
Battlefield 3 op ultra (future proof).
Ik heb heel wat ruimte gelaten om te upgraden (Maar hou in je gedachten dat een 2e videokaart erbij steken binnen enkele jaren niet echt profijtig is, maar als je die optie wil openhouden zal je dat toch iets meer kosten).
En als je wil kan je ook nog wat gaan overclocken. Aangezien je er ook films en al op gaat bekijken wilde ik hem extra stil maken.
Hij kan goedkoper door:
-een 64 GB SSD te nemen (dit is zeer snel vol).
-Als je niet gaat overclocken kan je de i5 3450 als processor nemen, je moederbord zal daarbij wel hetzelfde moeten blijven aangezien je anders geen SLI ondersteuning hebt.
-Als je niet wilt gaan upgraden kan je een minder zware voeding nemen.
-Als je het niet erg vindt dat hij wat luider is kan je een goedkopere kast nemen (bv Antec Three Hundred Two)
-De videokaart en processor kunnen goedkoper, maar als je er nog jaren voort mee wil doen is dit een zeer goede optie. (Het speelt elk spel op ultra)

Edit:@Laurens
-Een HD 7770 is niet future proof en kan BF3 absoluut niet op ultra.
-Die Bulldozer processors falen overal in, vooral in gamen.
-Adata is allesbehalve een betrouwbaar merk qua SSD's.

Edit2: Je kan dit ook laten assembleren door de webshop ;D

Laatst bewerkt:
(sorry, even een ochtend-AMD-zeikmomentje:o)Als je er toch een gtx670 in stopt, stop er dan ook gelijk een A10-5800K van AMD in. Dán kan je nog jaren vooruit en het scheelt weer bijna 100 euro :). Verder is het een prachtig systeem, alleen zou het fijn zijn als de TS wat vragen zou beantwoorden :p.

Laat maar :)

Laatst bewerkt:
@ casper221

Zelf doen.

@ AndreazZz

Bedankt voor je reactie.

- Ik wil er persoonlijk Windows 7 op, maar dat hoeft niet bijbesteld te worden aangezien ik dit zelf wel kan regelen.
- Wat betreft de kast maakt het mij niet bar veel uit hoe hij eruit ziet. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een goedkoopste versie van een glimmend zwarte kast gezien mijn beeldscherm, boxen, tv en radio.
- Wat betreft videokaart moet het minimaal het volgende kunnen: Op een hoge resolutie zonder problemen gamen (Hoeft niet het hoogste) en op een iets lagere resolutie probleemloos kunnen gamen terwijl de PC op mijn TV een film afspeelt.

Bedankt voor de samenstelling en het grafiekje, lijkt me persoonlijk een goeie processor. Zolang hij doet wat ik ervan verwacht ben ik tevreden.

@ Laurensv99

Leuk en aardig die Bulldozer processoren, maar ik ben daar niet zo weg van. Bovendien vind ik de merk keuze voor de SSD ook niet optimaal. Bedankt voor je toevoeging, maar ik ben bang dat dit systeem hem niet wordt voor mij. De prijs is dan wel weer veel aantrekkelijker.

@ Subplayer52

Ziet er goed uit, maar ik weet zeker dat voor hetgeen wat ik nu graag wil de prijs stukken beter kan. Voorlopig moet ik er films op kunnen kijken en tegelijkertijd kunnen gamen op normaal niveau. Meer is opzich niet nodig. In de toekomst moet ik dit natuurlijk naar wens in kunnen vullen, maar dat is nu nog niet nodig. Wat betreft de SSD wil ik toch de 64GB. Hij hoeft alleen gebruikt te worden als opstartschijf.

Voor de rest ziet het systeem er goed uit, maar ik vind hem vooralsnog te duur. Wat ik er mee wil op dit moment moet goedkoper kunnen.

(sorry, even een ochtend-AMD-zeikmomentje:o)Als je er toch een gtx670 in stopt, stop er dan ook gelijk een A10-5800K van AMD in. Dán kan je nog jaren vooruit en het scheelt weer bijna 100 euro :). Verder is het een prachtig systeem, alleen zou het fijn zijn als de TS wat vragen zou beantwoorden :p.

Laat maar :)

Ik heb niet alle tijd van de wereld, ik moest werken van 9 tot 10. Een beetje geduld mag wel.

Op welke resolutie wil je gamen? Full HD? Naast BF3 ook andere spellen? Ik neem aan dat je met tegelijkertijd bedoelt dat je en films wil kunnen kijken en wil kunnen gamen, maar niet op 1 tijdstip.
Je wilde 3 beeldschermen aansluiten. Tv heb je al, 1 monitor Full HD, hoe groot? En de andere monitor, hoe groot en welke resolutie? Hoeveel monitoren wil je tegelijkertijd gebruiken?
Sorry! Ik ben een beetje (ver-/)gewend geraakt aan mensen die gelijk hun topics beantwoorden :p.

Laatst bewerkt:
Systeem 2:
Je kan niet overclocken, er is ook geen mogelijkheid om er een tweede videokaart in te steken (je zal er wel een tijdje alle games mee kunnen spelen, en binnen enkele jaren, 3-4 misschien kan je upgraden.
Maar dit is genoeg voor alles wat je wil.
Als je het nog te veel vind kan je in plaats van de
GTX 660 ti voor de GTX 660 gaan.

Ik weet niet of die Scythe Mugen nodig is als hij niet wil overklokken. Evenals die Fractal Design kast. TS geeft aan dat hij de goedkoopste zwarte kast wil hebben, en dat is zeker niet die van FD. Ik zou ook overschakelen naar een andere voeding, bijvoorbeeld OCZ of Corsair. Niet omdat XFX niet goed is, maar voor dat geld heb je een modulaire voeding van die merken...
Met een A10 kan je de meeste games op redelijke resoluties (zoals de TS aangeeft van plan te zijn) nog goed spelen, dus dan kan je het best (in de toekomst) nog een AMD kaartje erbij prikken voor extra boost.
Bron voor game-prestaties: HWI

Modulair vind ik persoonlijk overrated.
Nvidia met AMD samen? Weet jij wel wat wat SLI of Crossfire is? Trouwens die APU's zijn slecht om te gamen. Aanvaard het, dat is op low zelfs.
Als hij wat luider wil gaan moet hij voor een Antec Three Hundred Two of zo gaan en een Hyper 212 Evo als cpu cooler.

Is ook zo, maar ik vermeld alleen dat die XFX eigenlijk een beetje overpriced is.
Ik heb niets over nVidea gezegd, hoor. Ik heb alleen gezegd dat je in de toekomst er een AMD kaartje bij kan prikken. En bij de APU's van AMD kan je een soort crossfire-link maken tussen je APU en je GPU. Ik weet verder ook niet of je die review hebt gelezen, maar dan neem je je woorden wel terug. Ik was er eerlijk gezegd redelijk verbaasd over, ik had ook veel slechter verwacht van een "stomme" APU.
Ik weet niet hoe het bij intel zit, maar bij AMD zijn de stockkoelers redelijk stil, zelfs als je aan het gamen bent...
edit: Dit is een kast die TS bedoelt.

Laatst bewerkt:
De stock coolers van AMD zijn juist heel slecht, en ik was bezig over een Nvidia kaart, die veel beter zijn voor Battlefield.
De XFX 550W is helemaal niet overpriced, een zeer goede voeding.

Je winkelwagentje is leeg :/. Bij Alternate moet je volgens mij een speciale link kunnen maken voor fora. Zal wel ergens staan in je winkelmandje...

naamloos.JPG

Dit is een screenshot ervan. Ik heb geen idee hoe ik een link kan plaatsen hier van m'n winkelmandje.

Ik zie niet in wat er mis mee zou zijn, eigenlijk. Prima systeempje met een zeer goede processor. 7750 is misschien niet de snelste kaart op het moment, maar voldoet zeker voor de meeste games op een normaal niveau (en dan Full HD) of maximum op 720p. Met een Bulldozer heb je niet per se zulk snel geheugen nodig, dit is eigenlijk alleen nodig als je een APU hebt (dus als de A10-5800k). Je zou kunnen volstaan met 1333 Mhz (of in ieder geval rond de 1300 MHz).
Zo te zien heeft hij ook een aparte onboard videokaart. Ik denk dat die goeg genoeg is om films mee te kijken, en je hebt dan ook geen last van geluid via je videokaart.
En het heeft geen zin een SSD te kopen met een hogere lees- of schrijfsnelheid dan 375MB/s, aangezien je moederbord dat max. kan doorvoeren...

Laatst bewerkt:
@ Subplayer52

Wat zou jij eraan veranderen dan?

@ AndreazZz

Welk geheugen bij alternate zou jij kiezen dan? Is de voeding trouwens oké, of is 600W iets te overdreven en kan het misschien goedkoper met een 500W voeding? En zou jij voor dezelfde prijs een betere videokaart weten?

Jullie moeten trouwens nog wel weten dat ik enorm veel aan video en audio converteren doe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan