hulp nodig samenstellen van budget game pc (400-600)

Status
Niet open voor verdere reacties.

victorjvsr

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Hoi,

Ik heb eerder altijd mijn eigen desktops samengesteld denkende dat ik weet waar ik het over had.
Nu ben ik wat ouder en realiseer ik mij dat er mensen zijn (jullie) die veeeel meer weten dan ik.

Ik ben van plan aan het einde van het jaar Guild Wars 2 te gaan spelen
Ik heb gezien dat deze game een stuk mooier is dan bijv WoW/Swtor (Star wars the old Republic)
Ga ik er dus ook van uit dat het een stuk zwaarder gaat zijn voor de computer.
Ik wil GW2 graag op mooie graphics spelen, nou heb ik nooit echt duure pc's gehad.
Meestal zette ik pc's in elkaar van rond de 400-600 euro, (de trouwens wel de meeste games op high speelde dus het is zeker mogelijk)

Nu is dus de vraag of jullie een PC kunnen samenstellen die puur gericht is op MMO'S en vooral Guild wars 2(ik ga de komende 3 jaar tog alleen GW2 spelen)

Alleen heb ik geen hoog budget, zoals altijd 400-600 euro. Nou word er snel gezegt "Dan kan je het wel vergeten"
Maar ik als noob heb altijd pc's samengesteld die games tog echt op High konde runnen. Dus het is zeker mogelijk. Vooral mensen die wat van hardware weten.

Het gaat mij puur om gaming power, en vooral guild wars 2 gaming power. Dus First person shooters etc, boeien mij niets.
Dus strip de PC van alles wat niets te maken heeft met games, ik hoef ook geen dure geluidskaart ofzo.

Ik heb een redelijk 22" scherm staan thuis, die ik ervoor ga gebruiken.

Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Het word ontzettend op prijs gesteld.
Maar onthou ik ben een sloeber, dus 400-600 euro (het liefst tegen de 400 euro aan)

Hier de gereleasede system specs van guild wars 2 :http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=684&game=Guild Wars 2

En hier de specs van mijn eigen laptop (semi-gaming laptop) : http://www.bol.com/nl/p/computer/bto-p-book-15p31-i5-460m-4096-mb-500-gb/9000000009823466/index.html

Sorry voor de wall of text, maar zoals wij weten zijn die soms nodig!
Alvast bedankt guys!

Mijn stiefvader kan de hardware wel samenstellen als dat flink wat geld bespaart.

En wees positief, ik ken de reacties van "Jah, dat gaat em niet worden onder de 600 al"

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zoals je zelf al zegt kan je idd voor dat geld een leuk systeempje samenstellen, maar voor zo'n 50 euro meer kan je alles net ietsje beter krijgen.
Ik heb dit voor je samengesteld: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...385562]=1&product[207291]=1&product[463035]=1

Je kan nog op moederbord, of kast of geheugen of de videokaart enzo bezuinigen, er zit nog geen harde schijf in (2 tb circa 100 euro, 500 gb circa 50euro of je moet nog ff sparen)
Er zit nu een goede videokaart in, daarop zou je zo'n 60 euro kunnen bezuinigen door een amd 6870 te nemen i.p.v. de nvidea gtx560ti maar de gtx560ti is wel net wat beter en ik verwacht dat je daar over 3 jaar ong. nog wel mee kan gamen!
Zoals ik al zei je kan beter zelf ff kijken naar wat ik had samengesteld, reken daar ong. 100 euro bij op en ga afwegen waarop voor jou het beste is om te bezuinigen, want i5 2500k is ook om over te klokken enzo.
Verder veel succes met je pc, msi009 en modag en anderen weten wel ong. wat je voor dat budget kan krijgen.
Ik zou je budget net 100 euro hoger leggen dan haal je nog net 560ti en i5 2500 met een leuk moederbord!

De volgende link is met een harde schijf van 1,5 tb is 100 euro duurder: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...207291]=1&product[463035]=1&product[363280]=1

Als je echt voor budget wilt gaan, kan je op tweakers bij de bbg kijken (http://tweakers.net/reviews/2512/3/...tie-maart-2012-budgetgame-en-gamesysteem.html) en dan naar eigen smaak/budget aanpassen.

Laatst bewerkt:
@ hierboven je mist een voeding in je lijstje ;)

Voor de rest is dat wel een leuk PCtje, met voeding zit hij nog ruim in het budget

Alvast bedankt, maar zijn deze systemen gericht op Guild wars 2? (niet de 6 jaar oude Guild wars 1 :p)
En hoeveel beter zouden die dekstops zijn vergeleken met mijn laptop? thanks guys!

de laptop zou je eigenlijk niet mogen vergelijken met desktop pc's
desktop pc's zijn standaard gewoon een stuk krachtiger dan laptops daarvoor hoef jij je geen zorgen om te maken

in ieder geval zal jij guildwars 2 prima spelen met de genoemde samenstellingen
ik zet alleen wel vraagtekens aan die scythe shuriken cpu koeler dat is een liggende cpu koeler die zijn vaak wat minder dan een rechtop staande cpu koeler
zoals een Coolermaster Hyper 212 of TX3

nu met voeding

Laatst bewerkt:
Guys, thanks alot. Ik ben gerustgesteld!

Wat is het tog fijn dat game-computers eindelijk betaalbaar worden!

zijn nooit echt super duur geweest
zijn juist de console's geweest die in het begin erg duur waren voor wat ze konden +/- 600 euro voor een ps3 X-X

en dat terwijl de game computer die je nu hebt veeel sterker is dan die ps3

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan