Hulp nodig voor toekomstig thuis netwerk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander22

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2010
Hallo allemaal,

In de nabije toekomst gaan we verhuizen, en in het nieuwe huis moet veel verbouwd worden. Tijdens deze verbouwing wil ik al een goed beeld in mijn hoofd hebben van het netwerk zodat we al mooi wat kabels weg kunnen werken. Nu zit heb ik de volgende apparaten:

Computer 1 met Asus P5Q moederbordje
Computer 2 met gewoon standaard ethernet ingang
KPN Experia Box Speedtouch 780WL

Nu wil ik een mooie mediaplayer gaan kopen die ik in de huiskamer aan de tv kan hangen zodat we HD films kunnen kijken :cool: Zit momenteel met dit kastje in mijn hoofd, maar is verder niet echt van belang (http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?DriveID=735). Deze moet dus ook op het netwerk.

Nu zit ik er ook aan te denken om te werken met gecentraliseerde opslag met bijvoorbeeld een Seagate NAS 110 (http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...229/Seagate_BlackArmor_NAS_110_1TB/#detailtop).

Nu dan uiteindelijk komen we bij mijn vraag: Hoe kan ik dit alles het beste aan elkaar zetten? Ik wil dat de verbindingen onderling zo snel mogelijk zijn en dat ik vanaf mijn PC en mijn NAS probleemloos 1080P films naar de WD TV Live media player kan streamen.

Ik hoop dat jullie hier een goed idee over hebben :)

Met vriendelijke groet,
Sander

Ik zou een switch kopen, hieraan kun je alle netwerkapparaten koppelen.

qu50054875bo_Switch_8_Port.jpg

En wat heeft deze switch voor meerwaarden t.o.v alles gewoon in de experiabox te pluggen?

Alvast bedankt :thumb:

Eigenlijk geen, mits deze 4 uitgangen heeft. Als je alles daar op aansluit, dan is het ook goed. Volgens mij is er geen betere manier dan alles op je experiabox aan te sluiten.

En denk je als ik dat zou doen dat de snelheid voldoende is om een HD film te streamen? :)

50mbit is technisch gezien voldoende voor streamen - dus als je netwerk 100mbit snel is - zou dat moeten kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan