Hulp nodig XP instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat is het dos command voor herschrijfen van opstart ook alweer ben vergeten lang niet merr gedaan

heb ze net gegoogeld maar geen van de commands die werken computer werkt overgens wel dat zei ik eerder al zo lang ik opstart met de xp cd erin start ie op anders niet
opstart volgorden
schijf staat op 1
dvd-rw 2
Áls dit zo is en er is "iets corrupt" dan zal never van CD / DVD worden gestart, maar zal bij een gedeeltelijk "foute" Windows een bootpoging de één of andere melding opleveren, omdát vanaf hdd geprobeerd wordt te starten / gestart is.

Laatst bewerkt:
heb ze net gegoogeld maar geen van de commands die werken computer werkt overgens wel dat zei ik eerder al zo lang ik opstart met de xp cd erin start ie op anders niet
opstart volgorden

Hoe heb je dat geprobeerd dan?
Het lijkt me zeer sterk dat je in het reparatie gedeelte als je opstart van de windows cd, dat de commands dan niet werken?????

Áls dit zo is en er is "iets corrupt" dan zal never van CD / DVD worden gestart, maar zal bij een gedeeltelijk "foute" Windows een bootpoging de één of andere melding opleveren, omdát vanaf hdd geprobeerd wordt te starten / gestart is.

Hij kan juist wel van CD opstarten, maar niet zonder.

Ik denk dat het gecompliceerder in elkaar zit. Ik vermoed dat vanaf hdd gestart wordt en dat omdát er "iets" niet goed is, vervolgens naar de cd drive wordt gekeken en daar wordt Windows gevonden, mogelijk is er dus iets niet goed. Misschien is het raadzaam dat we even op TS wachten (voordat we zijn probleem hier virtueel opgelost hebben)

ja inderdaad. Die CDrom speler begint vanzelf te laden, omdat geen andere bron windows op kan starten. Het is ook de enige manier om in windows te komen voor hem, met CD.
Dus opstart sector is pleitos. Dat verklaard waarom het met CD wel gaat.

Maar ik denk dat hij nog niet in het reparatie console is geweest...... :o

sry voor het lange w8 ik heb all het bovenstanden wat jullie alemaal verzonen hebben en vertelt hebben gedaan onder tussen is het probleem is nog niet opgelost maar er is nu een nieuwe pc gekocht gewoon geinstaleert met zelfden cd werkt perfeckt andre pc staat nog steeds hier krijg hem nog niet aan de praat :S ben er wel veel mee bezig maar moet ff de xp cd van een vriend lenen meschien lukt het daar wel mee ik houd julie op de hoogt met de voderinge en wat ik alemaal gedaan heb en ga doen

p.s let niet op de spel foutjes heb een schrijf dyslectie

bij mij gaat het kriebelen ;) als je in de buurt van brabant zou wonen, dan DROP die pc bij mij;)

Nu weet ik ook een enthousiasteling, die ongeveer 5 km van je vandaan woon;)

CHKDSK in dos(of defragmenteren) anders zet je je gegevens op een opslagmedia en formatteer je je pc:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan