Hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

jzody

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik heb maandag 14 Februari verschillende onderdelen gekocht, o.a. een mobo.
Dinsdag had ik alles al in huis en begon ik met assembleren. Toen ik de computer aan had gezet en Windows probeerde te installeren kwamen de eerste problemen. Om een lang verhaal kort te maken; het mobo had defecte geheugenbankjes. Ik heb het mobo samen met het gekochte geheugenkaartje woensdag opgestuurd. Nadat ik een paar keer gebeld had kreeg ik eindelijk een status van mijn mobo. Er is ineens een pinnetje verbogen in het socket en dat moet zijn gebeurd toen IK het inpakte. Ze hebben me verteld dat ik moest afwachten totdat het mobo terug is van de fabrikant maar ze hadden ook al gezegd dat de garantie verviel. Op dit moment is dit alles wat ik ervan weet en wacht ik het ook af
Overigens ben ik het hier helemaal niet mee eens want er was helemaal niks mis met het socket toen ik hem inpakte.

Wat moet ik hiermee, een mobo van 160 euro dat ik nog geen 10 uur in bezit heb gehad gewoon kapot zonder enige garantie meer.

Als iemand ervaring heeft met dergelijke zaken en mij kan helpen post alstublieft.:(

Laatst bewerkt:
Slechts 1 antwoord is mogelijk denk ik? Pinnetjes verbuigen niet uit zichzelf..............

Hoi,

... dit zóu (theoretisch) kunnen betekenen dat je een 'kat in de zak' hebt gekocht.
Was het 'origineel verpakt' toen je het moederbord uitpakte, direct nadat je hem hebt gekocht?
Pinnetjes van de socket van geheugenbankjes verbuigen niet 'zomaar', daar moet je best wel enige kracht voor zetten.

Vertel nu eens eerlijk: heb je zelf (wellicht uit ongeduld) niet op z'n minst enigszins 'geforceerd' gehandeld bij het in elkaar zetten?

Nou, dit waren een aantal 'suggesties' die in elk geval om eerlijkheid naar jezelf toe vragen.
Soms geven mensen - tegen beter weten in - ánderen de schuld ..... :confused:

Om het moederbord op te sturen heb ik de plastic nep processor er weer opgezet voordat ik hem opstuurde, alles ook goed nagekeken en er waren helemaal geen verbogen pinnetjes voordat ik hem opstuurde. Het feit is als ik een moederbord gekregen had dat werkte dan was die onzin met die pinnetjes nooit voorgekomen want dan zat het mobo nog steeds veilig in de case met mijn i7 erop.

edit @ vanveelen, ik ben misschien onduidelijk geweest, 1 geheugenbankje was defect, niks verbogen. Toen stuurde ik hem op. 2 dagen erna krijg ik een mail dat de processor socket een verbogen pin heeft. Eentje die niet verbogen was voordat ik hem opstuurde.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan