Hulp op afstand in live messenger.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik kan het bijna niet geloven. Naar ik me herinner was hulp op afstand tussen twee windows messengers niet mogelijk als niet op beide computers het overigens dan volledig overbodige windows hotmail was geïnstalleerd. Nú heb ik live messenger geïnstalleerd en de "gewone windows hotmail" dus in het geheel niet nodig en heb die daarom verwijderd. Ook op de andere computer staat geen gewone windows hotmail meer maar dus wel live messenger. Ik probeer in de andere computer te komen, gewoon de stappen volgend zoals aangegeven in live messenger en dan krijg ik de mededeling dat het niet mogelijk is omdat ik de nieuwste versie van live messenger moet installeren. Dan ga je natuurlijk twijfelen en download, geheel overbodig blijkt dan achteraf, de nieuwste versie, maar het probleem blijft zich voordoen. Geen mededeling dat windows hotmail ontbreekt, ze laten je gewoon voor jan l.u.l. overbodig live messenger weer installeren.
Is dit nu werkelijk zo of is er een andere mogelijkheid zonder windows hotmail in een andere computer te komen?? Indien niet dan twijfel ik toch volledig aan het volle verstand van de windows ontwerpers (niet alleen daarom trouwens). Zoiets van je mag je oude auto niet verkopen want anders start je nieuwe niet, toch?? Laten we hopen dat ik geen gelijk heb maar ik vrees het ergste. Nog niet eens erg dat windows hotmail er niet af mag, maar laten ze dat dan mededelen.
 
Benodigd voor hulp op afstand:

- windows messenger (hoeft niet te draaien, alleen geinstalleerd is voldoende)
- poort 3389 toegang
- aanvinken op tabblad verbindingen van buitenaf in eigenschappen van deze computer

Verder een scherm overnemen kan alleen via een server. Je kan wel remote desktoppen (alleen XP-pro), maar dan wordt de gebruiker afgelogd.

Als je windows messenger terug installeert via windows update, of vanaf de CD via de applicatiewizard, dan kan je gewoon hulp op afstand doen.
 
Aanvullend wat achtergrond informatie:
Hotmail, tegenwoordig Windows Live Mail, is een mogelijkheid om op de mailservers van Microsoft een gratis emailaccount aan te leggen, een webbased mailaccount. Tegen betaling van bijna 20,00 euro per jaar krijg je een Plus-account, meer opslag, grotere bijlagen mogelijk. Een paar concurrenten: Yahoo Mail, Gmail, Incredimail.

Met Windows XP Professional wordt meegeinstalleerd Windows Messenger, dit was bedoeld om in een zakelijke omgeving waarvoor XP Pro bestemd was, een berichtenservice voorhanden te hebben voor zakelijke mededelingen. Achterliggende gedachten: op bedrijfssystemen worden geen chat-programma's zoals MSN geinstalleerd. Omdat de wereld veranderd, XP Pro ook ruim in de particuliere markt is gezet, leidde Windows Messenger tot verwarring en wordt door Microsoft niet gecontinueerd. Er zijn tools om Windows Messenger van je systeem te verwijderen, raadzaam als je ook Windows Live Messenger hebt geinstalleerd.

MSN Messenger, nu Windows Live Messenger is een zeer populair chat-programma, waaraan sinds enige tijd verbindingen met Windows Live Mail zijn toegevoegd.

NB: Windows Live is een Microsoft-platform waaraan steeds meer services zullen worden toegevoegd, voornamelijk ook met de Microsoft.NET Framewordk technologie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan