hulp op afstand werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

casual

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Een tijdje terug kon ik mijn broer gewoon helpen met hulp op afstand onder XP. We hebben beiden ook SP2 geïnstalleerd. Maar de laatste tijd lukt dat steeds niet. Hij geeft aan dat "de externe host-naam" niet kan worden omgezet. En denk dat het probleem in zijn computer zit, want een ander kan mij nog wel uitnodigen en dat werkt dan gewoon. Ik begreep dat voor hulp op afstand Windows Messenger nodig is: dit heeft hij ook gewoon geïnstalleerd naast msn waar de uitnodiging plaatsvindt. Hij zit achter een switch omdat hij de internetverbinding deelt (adsl) maar als hij de verbinding direct op zijn pc doet, lukt de verbinding nog steeds niet... Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Oke, bedankt! Heb het gedownload en bekeken maar waar moet ik dan op letten?

Als je een scan uitvoert, zie je zijn pc dan? Is het ding, volgens Look@LAN, on-line? Als je dubbelklikt (in de tabel onderin het venster) op de regel waarin zijn pc vermeld staat, zie je dan ook welke services actief zijn?

Nee, ik zie zijn ip er niet tussen als hij ook online is!

Ik had het eerste bericht beter moeten lezen... Jullie willen contact via internet, begrijp ik. In dat licht ziet de fout er meer uit als een dns-probleem. Is zijn IP-nummer wellicht gewijzigd?

Nou, we willen dus contact via "hulp op afstand". En ja: dat is onder internet. Maar een ip of dns wordt toch standaard automatisch toegewezen/herkent tijdens het verbinding leggen als dat zo ingesteld staat?

Laatst bewerkt:
Via MSN gaat dat anders ook heel goed..
Kijk ook eens bij configuratiescherm---->systeembeheer--->services of daar de optie hulp op afstand misschien is uitgeschakeld

:thumb:

Windows opnieuw installeren wil wel eens sneller gaan.. Probleem nu opgelost! :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan