Hulp op Afstand werkt soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Ik maak regelmatig gebruik van Hulp op Afstand. Dat lukt op dit moment niet met iemand omdat vlgs Windows "Hulp op Afstand niet is geinstalleerd"bij hem. In Systeem heeft hij het vinkje "Toegang van buitenaf wel toestaan" aanstaan. Kan het te maken hebben met poortinstellingn van zijn router of zijn er nog andere mogelijkheden? Ik had onlangs eenzelfde probleem met iemand met een KPN Experiabox

• Ga naar Start >> Uitvoeren..., typ services.msc en druk op OK.
  • Kijk bij beide computers of de service Terminal Services aan staat.

Controleer ook of "Helpsessiebeheer voor Extern bureaublad" is ingeschakeld.

Hoe luidt de exacte foutmelding?

Is Windows Messenger soms verwijderd (geweest) van de computer?

Hoe probeer je verbinding te maken? Via het onderdeel "help en ondersteuning" van Windows, of via MSN? (Gezien de sectie neem ik aan MSN).

Welke besturingssystemen hebben jullie?

De melding luidt: "Hulp op Afstand is niet geinstalleerd of niet geactiveerd"
We gebruiken allebei Windows XP en maken de verbinding via de actie "hulp op afstand aanvragen" in Live Messenger. Ik heb het ook uitgeproberd met twee PC's binnen mijn netwerk. Het vreemde deed zich voor dat het vanuit de ene PC wel en vanuit de andere niet lukte om een "hulp op afstand-verbinding" tot stand te brengen
Maakt het daarnaast verschil uit of de oorspronkelijke Windows Messenger al dan niet is verwijderd?

Als het niet wil lukken , installeer dan op beide pc's het gratis programma crossloop .
Is simpel , kan meer en er hoeft niets ingesteld te worden .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan