Hulp op afstand win98.inbellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markversteeg1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Voor mijn werk, moet ik iemand helpen met zijn internet verbinding.
Deze persoon heeft een adsl verbinding bij demon. De modem die hij gebruikt is een zyxel prestige 630-13.

Het probleem was, dat er telkens een slechte verbinding was. Daardoor werd hij van de server afgegooid. En was hij zijn werk elke keer kwijt, als hij inlogde op de zaak.(remote desktop)

Nu hebben wij een andere modem opgestuurd. De modem hebben we geinstalleerd, maar nu is er helemaal geen verbinding meer. Ik heb ook geprobeerd om alles weer naar de oude situatie om te zetten maar dat hielp ook niet.

Het echte probleem was, dat zijn kabel van de telefoonlijn naar de modem te lang was.
Dus heeft hij de hele boel beneden neer gezet, en zo dicht mogelijk bij de telefoon ingang aangesloten. Maar dit mocht ook niet baten.

De modem krijgt wel een ip adres toegewezen van de provider, maar hij kan niet internetten. Dus ook geen verbinding met het werk krijgen. Volgens demon, is lijn vanaf de modem naar de centrale perfect. Ze konden zien dat de modem aanstond en een ip adres heeft toegewezen. Maar toch heeft deze persoon geen internet verbinding.

Nou wil ik deze pc overnemen, via een inbelverbinding. Deze persoon heeft vnc al op zijn computer staan. Nu is de bedoeling, dat ik de inbelverbinding bij hem instel (via de telefoon door heen loodsen). Zodat hij verbinding heeft met het internet. Dan is de bedoeling dat ik zijn pc overneem met vnc.

Is dit mogelijk?

1. Werkt vnc met een inbel verbinding?

2. Als het werkt, kan ik gewoon via de adsl verbinding van het werk verbinding maken? Of moet ik ook inbellen?

3. Heeft iemand een idee, waarom er geen internet verbinding is via demon?

BVD Mark

markversteeg1 zei:
1. Werkt vnc met een inbel verbinding?

2. Als het werkt, kan ik gewoon via de adsl verbinding van het werk verbinding maken? Of moet ik ook inbellen?

3. Heeft iemand een idee, waarom er geen internet verbinding is via demon?
1. Ja, dat moet lukken maar misschien wel traag.

2. Nee dat hoeft niet, VNC werkt met ip-adressen dus je connect met het adres welke je toegewezen krijgt van je provider.

3. Kan het iets me je portforwarding te maken hebben, voor VNC moet je namelijk een poort open staan hebben anders lukt de connectie niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan