Hulp op Afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbonenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Berichten
115
Hulp op afstand (visa versa) werkt bij niet meer. Ik gebruik XP met SP2, Windows Messenger 4.7 en MSN Messenger 6.2. Heb de router verwijderd (dus alleen ADSL modem) en firewall uitgezet. Zowel via Windows Messenger als via email gebrobeerd. eenzijdig kan er wel worden geacceppteerd, maar vervolgens komt er geen verbnding (melding dat de host niet wordt gevonden). Een tweetal maanden geleden had ik dit probleem niet. Ook binnen mijn eigen netwerk (met router) werkt het niet. Ik heb van meer mesen gehoord dat zij hetzelfde probleem nu hebben en eerder niet. Kan Messenger 6.2 een en ander hebben geblokkeerd. Dat programma heb ik al een keer verwijderd, zonder resultaat.
Wie geeft raad?
 
kijk eens bij deze computer>geavanceerd>hulp op afstand>deze computer uitnodigen bla bla.
aan of af vinken.
 
reactie

Alle zaken zijn aangevinkt. ik heb de firewall van Norton aanstaan, maar Autoprotect uitgezet in het Antivirus programma van Norton (2004) . Nu lukt het mij intern wel om een computer over te nemen met Hulp op Afstand. Extern nog niet. Het lukt trouwens alleen vlot via het emailadres en niet met Messenger.
 
reactie 2

ik ben er inmiddels achtergekomen dat na de installatie van SP2 er geen automatische live-updates van NIS2004 plaatsvonden. De live-update heb ik nu handmatig uitgevoerd. Nu werkt Hulp op afstand intern wel, ook met inschakeling van Autoprotect (Antivirus) en ook via Windows Messenger. Ik heb het alleen extern nog niet kunnen testen. Wordt vervolgd.
 
sorry maar ik heb nis 2004 en win. xp met sp2 en heb gewoon de updates gehad van norton hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan