hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbonenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Hoe moet ik een speedtouch 510 adsl modem nieuw model, software 4.2.7.16.0 ) instellen om Hulp op Afstand onder XP te realiseren. Binnen Windows XP zijn alle mogelijkheden aangevinkt. firewal en antivirus al eens uitgezet etc, niets helpt. Eerder lukte het wel met Athome, ik zit nu bij wanadoo adsl

Om hulp op afstand te kunnen gebruiken moet je poort nummer 135 open zetten voor gebruik. Dit moet te regelen zijn via de web-interface van de modem. Hoe weet ik niet precies, heb zelf geen speedtouch.

Succes ermee!!

Groeten Cotje

weet je zeker dat die poort voor XP HoA is. Poort 3389 heb ik al wel gehanteerd.

1. ga naar Systeemeigenschppen en plaats een vinkje bij deze compuer mag anderen uitnodigen om hulp te bieden.
2. zet voordat je iemand om hulp vraagt de beveiligingen uit en vooral Firewal.
3. Je moet ook eenaccount hebben bij hotmail.
4. het kan ook maar dat weet ik niet zeker Java script hebben.
5. Je moet ook in Eigenschappen voor Internet de beveiliging ( de schuiff ) op ruim zetten Cookies.
En je moet wat geduld hebben soms duurd de verbindig met een ander wat lang dit heeft waarschijnlijk te maken met de drukte op de lijnverbinding.
Ik hoop dat ik je hiermee geolpen hebt, ik heb dezelgde problemen gehad.
En er zijn nog wat andere software paketten die het zelfde doen, deze zijn op internet te vinden.

Het gaat mij vooral om de Hulp Op Afstandmogelijkheid via het emailadres en minder om Messenger. Uitnodigen via het emailadres werkt een stuk sneller is mijn ervaring. Het perse moeten hebben van een emailadres bij hotmail, lijkt mij niet nodig, voorheen werkte alles prima. Zoals vermeld heb ik alle zaken onder Verbindingen van Buitenaf aangevinkt. Intern via het netwerk werkt het allemaal wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan