Hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parjeeno

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Berichten
60
Ik wil hulp op afstand graag testen in m'n netwerk maar dit lukt niet
als ik op de ene pc "Help en ondersteuning" aanklik in menu start krijg
ik een scherm waar ik ''een vriend'' uit kan nodigen maar als ik op de
andere pc op "Help en ondersteuning"klik krijg ik even een zandlopertje te zien en verder
gebeurt er niks.
Wat is er nu aan de hand?
Hoe kan ik op de andere pc hulp op afstand ook opstarten?
 
staat op beide pc's Hulp op afstand aangevinkt? Moet je op beide computers wel een wachtwoord invoeren bij het inloggen?
 

Bijlagen

  • bb.gif
    bb.gif
    25,9 KB · Weergaven: 40
erbicom zei:
staat op beide pc's Hulp op afstand aangevinkt? Moet je op beide computers wel een wachtwoord invoeren bij het inloggen?
Ja staat op alle twee computers aangevinkt.
Nee op beide computers staat maar één acount en die hebben geen wachtwoord.
Is dit persé nodig dan? Ik vind het maar niks om elke keer bij het opstarten het wachtwoord in te moeten invullen.
 
Laatst bewerkt:
erbicom zei:
staat op beide pc's Hulp op afstand aangevinkt? Moet je op beide computers wel een wachtwoord invoeren bij het inloggen?
Ik heb op alle twee pc's nu het zelfde wachtwoord ingesteld maar op de ene pc gebeurt er nog steeds niks als ik op ''help en ondersteunig'' klik.
 
Hulp op afstand gaat via msn/hotmail (Microsoft System Networks - NetPasport) en werkt met Windows Messenger. Dus je zal op iedere computer ingeloged moeten zijn met een ander msn/hotmail account voor een hulp op afstand verbinding.

In Windows messenger vind je dan ook de optie hulp op afstand aanvragen onder de Acties..
Probeer het dus eens via Windows messenger om daarmee hulp op afstand aan te vragen, indien er interne problemen zijn zal je een error melding krijgen waarom Wmssngr geen contact kan maken. Misschien kan je ook informatie in je logboeken vinden en kijk de services na of o.a. de help en ondersteuning service aan staat (start - uitvoeren - services.msc - ok).

:)
 
ZipPe zei:
Hulp op afstand gaat via msn/hotmail (Microsoft System Networks - NetPasport) en werkt met Windows Messenger. Dus je zal op iedere computer ingeloged moeten zijn met een ander msn/hotmail account voor een hulp op afstand verbinding.

In Windows messenger vind je dan ook de optie hulp op afstand aanvragen onder de Acties..
Probeer het dus eens via Windows messenger om daarmee hulp op afstand aan te vragen, indien er interne problemen zijn zal je een error melding krijgen waarom Wmssngr geen contact kan maken. Misschien kan je ook informatie in je logboeken vinden en kijk de services na of o.a. de help en ondersteuning service aan staat (start - uitvoeren - services.msc - ok).

:)
Ik had het ook al eens geprobeert met windows messenger, als ik vanaf de ene pc een uitnodiging aanklikte kwam op de andere pc wel"wil je dit acepteren"te staan als ik dan op acepteren klikte gebeurde er verder niets. Als ik het dan via de andere pc een uitnodiging probeerde te maken gebeurde er helemaal niets. Verder kreeg ik geen foutmeldingen te zien.
Waar kan ik de logboeken vinden?
In de services staat help en ondersteuning wel aan maar ik weet niet of het wel op het goede account(lokaal systeem) staat ingesteld.
 
:confused: Ik weet niet zeker hoe dit zit binnen een eigen netwerk met hulp op afstand, je wil namelijk over de zelfde aansluiting over internet naar buiten en weer naar binnen. Ben ook niet in de gelegenheid omdat zelf uit te proberen..

Misschien de Router als je die gebruikt, want je gaat over internet of dat de firewall een van de nodige componenten blokeerd is ook goed mogelijk (zone alarm doet zoiets zonder melding).. Probeer het anders eens met iemand buiten je netwerk.. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan