hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
491
hoi

de vraag is : als ik vanuit mijn pc de pc van mijn moeder wil overnemen die in een ander dorp staat btw
hoef ik bij mijn ma's pc alleen aan te geven dat andere gebruikers verbinding met haar pc mogen maken? toch

of moet ik nog iets aangeven zoals mijn ip adres van mijn pc en zo ja waar moet ik dat dan aangeven

verder moet ik bij mijn eigen pc haar ip adres en wat betrefd gebruikersnaam en wachtwoord
zal "Administrator" volstaan ook zonder wachtwoord ..toch?

laat u mij weten of dit klopt of niet bvd hartelijk bedankt voor de moeite
 
en je moet een poort open zetten namelijk : 3389
 
op beide pc's? doet windows firewal dat niet automatisch dan? bedankt ..dus het klopt zo?

die poort open zetten doe ik bij de firewall instellingen? hoe precies : het programma extern buroblad toegang geven via die poort?
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit net geprobeerd maar als ik ok druk komt de melding dat die poort hiervoor al is ingesteld? dus toch automatisch in het geval van een windows firewall?
 
jemoet die port in je router openzetten bij je moeder dus
 
hmmn nou volg ik je niet meer:eek: maar dat kan aan mij liggen..:shocked:... mijn ma hebt helemaal geen router?:eek: ook had ik dit niet aangegeven:rolleyes: maar ja, dan kan ik er dus vanuit gaan dat alles klopt wat ik zelf al dacht:confused:

ps je gaf geen antwoord op de vraag of ik nu nog een ip of iets van mezelf moet invoeren bij die pc van mams:( of weet je dat ook niet?

sorry dit is voor mij de eerste x dat ik hiermee aan de slag ga daarom vraag ik hier bevestiging:thumb: zodat ik straks niet voor verassingen kom te staan

trouwens evengoed zwaar bedankt voor je moeite die je hebt genomen om mij op weg te helpen-

weltrusten
 
Laatst bewerkt:
Let even op: Het gebruik van poort 3389 verwijst naar het gebruik van Extern Bureaublad. Dat betekent dus dat je inlogt op haar pc, en je moeder dus niet mee kan kijken wat jij aan het doen bent. Bovendien moet je dan verplicht een wachtwoord hebben op het account waar je mee wilt gaan inloggen (liefst natuurlijk een wachtwoord dat niet te makkelijk voor anderen te raden is).

Wil je hebben dat ze meekijkt, dan volstaat Hulp-op-afstand. Makkelijkste manier om dat te gebruiken is beiden op MSN te zijn en een gesprek met elkaar te beginnen, en dat je moeder dan in het berichtenvenster kiest voor Acties -> Hulp op afstand vragen.
Zodra jij dan verbinding hebt met haar pc, dan kun jij vragen om de Controle over te mogen nemen. Je moeder kan dan gewoon meekijken, en zelf ook nog muis/toetsenbord etc. acties uitvoeren.
Voor Hulp-op-afstand hoeft geen poort geopend te worden.

Succes,

Tijs.
 
Of teamviewer, kun je gratis downloaden anaf de site. Je hoeft dan ook niets te doen met firewall oid. Werkt dmv codes die je elkaar bij het opstarten van de software geeft. Die codes wijzigen telkens weer.
 
zal "Administrator" volstaan ook zonder wachtwoord ..toch?
Nee. Een admin account (of in ieder geval hét admin account) moet voor remote desktop een wachtwoord hebben.

Hulp op afstand gebruikt ook poort 3389.
Using Remote Assistance Through A Firewall

Remote Assistance uses the Remote Desktop Protocol (RDP) to establish a connection between a user requesting help and a helper providing it. The RDP uses TCP port 3389 for this connection. To allow users within an organization to request help outside your organization using Remote Assistance, port 3389 must be open at the firewall. To prohibit users from requesting help outside the organization, this port should be closed at the firewall.

Refer to the instructions for administering the firewall for information about opening or closing port 3389.

Notes:

* If you close port 3389, you will block all Remote Desktop and Terminal Services through this port. If you want to allow these services but want to limit Remote Assistance requests, use Group Policy.
* Microsoft's Internet Connection Firewall, which is designed to be used only with stand-alone computers or computers in a workgroup, does not block Remote Assistance traffic.

LogMeIn werkt via internet, poort 80. Staat erom bekend in 99% van de gevallen te werken en is gratis voor thuisgebruikers.
 
Laatst bewerkt:
extern buroblad wou niet lukken ook niet met een wachtwoord maar ik heb de tips doorgenomen en ben met logmein als enige zonder te lopen klooien direct in 1 x op afstand aan het werken dus voor mij is het probleem opgelost

het werkt direct en zonder moeilijk te doen

dusz gangkil en alle anderen ik dank jullie vriendelijk voor de genomen moeite en de gegeven hulp:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan