hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Hallo , ik gebruik regelmatig het programma "teamviewer" om mijn kleinkind op afstand verder te helpen, bij problemen, wij hebben alle 2 adsl of telenet kabel, moet dat programma op elkaar ingesteld worden, of alleen de ID door geven en het paswoord, en dan zijn we verbonden, maar ik vind dat het af en toe traag gaat, graag uw mening

Klopt, zo nu en dan gaat íe traag. (Ik gebruik 'm sinds héél kort en ook dit is mij opgevallen)
Instellen op elkaar is niet nodig.
Heb je al eens overwogen om slechts éénrichtingsverkeer toe te passen?

Ik gebruik hiervoor het programma crossloop ( gratis ) , snel en simpel.

Conclusie
Crossloop vormt daarmee een eenvoudiger en flexibeler alternatief voor bijvoorbeeld Extern Bureaublad van Windows zelf. Het is vrijwel overal te gebruiken en makkelijk van opzet.
Soms is de verbinding wat traag, maar dat geldt alleen voor het beeld. Het is een erg handig programmaatje om anderen te helpen met het oplossen van problemen op afstand en moet het leven van de veel bevraagde computerexpert dan ook een stuk makkelijker maken!

Bron

Zou topicstarter er derhalve veel "wijzer" van worden t.o.v. het door hem nu gebruikte Teamviewer?

Laatst bewerkt:
alle bedankt voor de hulp, ik ga het eens uitproberen , maar ik teamviewer nu gewent

Zoals ik al schreef, sta in een bepaalde sessie uitsluitend éénrichtingsverkeer toe, wellicht dat de traagheid dan verdwijnt.

kan ik die een richtingsverkeer voor een bepaalde persoon zetten of is dat dan voor alle, en dan moet binnekomende lan uit vinken

Nee, veel simpeler. Bij het connecten van Teamviewer niet beide de ID + wachtwoord uitwisselen, doch slechts de één bij de ander later kijken, door maar één ID + WW in te voeren. (De ander kan de niet bij de eerste kijken)

Geef je elkaar de ID + WW, dan heb je tweerichtingsverkeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan