Hulp raport

Status
Niet open voor verdere reacties.

research12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2021
Hallo

Bedankt allemaal om me op weg te helpen met mijn database.
Ik leer elke dag Access beter kennen!
Maar nu heb ik een vraag ivm een raport.
Ik zou in mijn raport graag alleen unieke data hebben en niet elke keer alle data die aan elkaar gelinkt is opnieuw.

Dus per datum

Piet steelt gans & eend
Tim & Jan stelen Hond
Sam & Dirk & Koen stelen Konijn & Kat

Ik heb mijn voorbeeld in de bijlage toegevoegd.

Bijlagen

@ruud: het is niet netjes om zelf een vraag te stellen in een vraag van iemand anders. Maak dus een eigen topic aan!

Maar nu heb ik een vraag ivm een raport. Ik zou in mijn raport graag alleen unieke data hebben
Ik zal er vanavond even naar kijken, zit nu niet achter een computer. Ik vermoed dat je ofwel je gegevens bron (de query) niet hebt gegroepeerd, ofwel je rapport niet. Die laatste optie biedt heel veel mogelijkheden.

Bedoel je zoiets?

Bijlagen

@Octafish

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik bedoel eerder dat alle velden slechts 1 keer voorkomen per datum.
Dus 1 keer de personen en 1 keer de dieren.
Sommige velden kan ik filteren met "duplicaten verbergen", maar dan springen andere velden weer terug...
Ik las op het internet iets over een functie SELECT DISTINCT, maar weet niet waar ik die moet toepassen.

Laatst bewerkt:
Heb je mijn voorbeeldje wel goed bekeken? Daar komen de verschillende waarden echt maar één keer voor. Maak anders in Word o.i.d. een voorbeeldje van de output zoals je hem wilt hebben. SELECT DISTINCT gaat je namelijk echt niet helpen...

Overigens had je, als je mijn voorstel in dit draadje had opgevolgd, deze vraag niet hoeven stellen want dan had je precies de output kunnen maken zoals je hem nu wilt. En je had minder tabellen nodig gehad. Zoals ik in dat andere draadje aangaf, ben ik geen voorstander van tabellen met velden met meervoudige waarden, maar soms zijn ze wel érg handig, zoals in jouw geval waarin je twee koppeltabellen nodig hebt om de combinaties te maken. Met één koppeltabel zou ik het niet doen, maar in dit geval dus misschien wel. In bijgaand voorbeeldje heb ik zo'n tabel toegevoegd (tCases) en op basis van die tabel het rapport rptCases. Zonder veel poespas heb je dan exact de output die je wilt.

Nu kan het ook, maar heb je een aparte tabel nodig en een functie die deze tabel vult op basis van de verschillende combinaties. Aangezien de andere helpers in dat draadje de koppeltabel versie aanraden, mogen zij daar hun tanden op stuk bijten. :D.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan