Hulp samenstellen nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jusape

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Hallo,

Ik zal mezelf even voorstellen ik heet jusape en ik ben bezig met het samenstellen van
Een pc, en ik zou daar graag wat hulp of tips bij willen krijgen.

Ik heb bij een pc zaak samen met iemand een systeem samengesteld maar wou toch wat meningen van andere mensen of het misschien beter of goedkoper kan.

Ik gebruik de pc zelf voor internetten, downloaden,en af en toe games spelen is er ook bij, wifi een stlle pc en een pc die niet overhit raakt en zuinig met energie zou meegenomen zijn.

De samentelling die wij hebben gemaakt(kan volgens mij ook wat goedkoper).

-intel core 2500k
-asus p8z68-v lx,s1155
-corsair vengeance blue,1600-8gb kit
-cooler master centurion 5 midi tower, no psu,silver/black
-corsair cx 600wattv2 80 plus certified,ultra quit
-samsung dvr dl 22x,sata black,oem
-icidu multicard reader black, external,usb 2.0
-western digital caviar blue-tb-3,5inch sata 3,6gb/s,7200rpm,32mb
-linksys wmp600n-eu pci adapter 300n,2,4-5ghz
-corshair hydro h60 sam2/am3/775/1155/1366/2011
-logitech dt mk320 wireless, usb-layout
-samsung 27''s27a350h led

Iemand nog suggesties?

Ps:hoorde ook van noctua p12 fans dat ie aardig stil en goed is.

de gebruikte materialen (merken) valt nog over te twisten. maar de inhoud opzich is niet verkeerd en ook zeker geen teveel van wat je nodig zou hebben.
ik kan nog een paar dingen aanstippen zodat je toch nog iets hebt om over na te denken.

de intel core i5 is een quad core, over het algemeen wil iedereen zoveel mogelijk cores hebben. maar in veel situaties is het t allerbeste om 1 core te hebben, mischien 1tje als backup om goed te kunnen multithreaden zonder teveel cpu timesharing. als je een andere mobo kiest (bij voorkeur AMD met een X2) socket, kun je een dualcore amd cpu monteren. gaat je zeker een flinke duit schelen, en je kan het missen.

8gb ram is niet teveel. ik heb zelf geupgrade naar 8gb om vm te kunnen draaien en in principe geld dat als je tegenwoordig een paar stukjes software naast elkaar wil draaien (photoshop, ableton live, etc) dan heb je wel 8gb nodig in mijn mening.

een externe multicard reader? ik neem aan dat het modelletje niet al te duur zal zijn. desondanks kun je beter kiezen voor een interne reader, vroeger zaten ze nog samen met een floppy station. zijn nog steeds verkrijgbaar en waarschijnlijk ook zonder floppy. als je van plant bent toch een externe te doen, zou ik m niet van icidu pakken. em voor de koop weglaten en em daarna bij de kruidvat halen. zal wss niet veel schelen in kosten. maar meestal betaal je wel iets meer bij pczaken. overigens kan het ook goed zijn dat je dalijk gewoon een all-in-one reader hebt in je printer. tegenwoordig zitten die e bijna altijd in.

verder is "af en toe gamen" een behoorlijk vaag begrip.. maar als je 1x in de zoveel tijd een spelletje gaat spelen.. wil je het dan wel goed doen? zoja dan zou ik een grafische kaart erbij plaatsen. de vga adapter die bij het asus bord onboard zit shared nl je geheugen EN je cpu. een graphische kaart heeft zn eigen geheugen en eigen cpu. stelregel is eigenlijk dat je met onboard graphics niet fatsoenlijk kunt gamen (en dat is niet vanuit veeleisende gamers gezien).

voor de rest zijn de hdd, psu en alle andere onderdelen niet overrated en heb je ze gewoon nodig.
prima systeem zoals jij m hebt staan, iets beter systeem na mijn aanpassingen. of gewoon mijn mening uiteraard.

hoop dat je er wat aan hebt, grz Tommy

Hallo tommy bedankt voor je reactie!

Kan je dan een andere samenstelling voor me maken met de onderdelen die jij denkt die beter of net zo goed zijn met het oog ook op de toekomst.

-Een cardreader kan ik altijd later aanschaffen is het minst belangrijk.
-een leuke grafische kaart is altijd welkom zoals de radeon 6850 schijnt wel goed te zijn.
-ben alleen bang dat alles veel te duur word dus waar kan ik op besparen?
-vraag me ook af of ik die waterkoeling nodig heb?

Groetjes
-

Zijn er nog andere mensen die suggesties hebben?

Ik keek nog even naar mijn lijstje ik kan besparen op mijn harde schijf en 500 gb nemen, of een ssd schijf nemen maar dan heb ik maar 60 gb maar dan is ie wel sneller en stiller.

En als ik een grafische kaart neem snoept de moederbord niks van de cpu.

Hhmmmmmmzzz

Nieuwe samenstelling:

Intel 2500k
P8z68-v lx
Corsair vengeance blue 2x4gb
Cooler master elite 430(scheelt 12 euro)
Corsair cx 600watt
Samsung dvr
Wd caviar 500 gb(scheelt ook rond de 40euro)
Linksys wmp600n adapter
Msi r6850 cyclone 1gd5 power edition
Koeling heb ik die nodig?
Logitech wireless toetsenbord
Samsung scherm

Ik wil nog voor dit weekend zoiets aanschaffen maar ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen?

@ Tommy, even een paar puntjes..
1. Gebruikte merken valt over te twisten? Zou ik niet doen, behalve Icidu is het allemaal topspul. En Icidu.. Tjah.. een cardreader, lekker interessant. Extern is niet handig, maar lijkt me niet bijzonder belangrijk.
2. Een AMD X2 processor? Sneller dan een i5 2500K (want dat impliceer je hiermee)? O ja? Echt? Raar.. http://www.anandtech.com/bench/Product/204?vs=288 Vreemd dat die 2500K zelfs in de single threaded (dus 1 core) benchmark bijna 2 x zo snel is... Conclusie: onzin.
3. Steeds meer applicaties gebruiken 2 of meer cores. Een dualcore is allang niet nieuw meer, die gaan al een goede 5 jaar mee. En dan heb ik het niet over Office achtige dingen, maar over applicaties zoals photoshop en nieuwere games. Dat 1 heel snelle core beter is dan 2 langzamere cores is dus gewoon niet waar, tot op zekere hoogte (1 x 3 GHz en 2 x 1 GHz is natuurlijk appels met peren vergelijken).

@ Jusape: als je af en toe een spelletje speelt is dit zeker een goede samenstelling. Battlefield 3 zal niet echt lukken, maar lijkt me niet dat je deze bedoelt.
Een losse processorkoeler is niet persé nodig, maar wel aan te raden: het scheelt in de temperaturen, maar vooral in de geluidsproductie.
Een paar aanraders zijn: coolermaster hyper 412S, Enermax ETS-T40 TB, Scythe Mugen 3

En je moederbord snoept sowieso niks van je CPU, zelfs al gebruik je de ingebouwde videokaart (je processor heeft namelijk geen videogeheugen, alleen een chip). Wel van je werkgeheugen, maar met 8 GB ga je daar ook niks van merken. Dat neemt echter niet weg dat een HD6850 een flink stuk beter is dan een Intel HD3000.

Laatst bewerkt:
Ronald thx voor jou reactie dus ik zit goed in de buurt met mijn samenstelling,ook met mijn tweede samenstelling die ik heb gemaakt?

Battlefield 3 kan ik denk ik wel aan als ik er een grafische kaart neem zoals mijn tweede samenstelling omschreven.

En je verkiest de fans boven die waterkoeling h60

Oeps, ik heb de H60 niet eens zien staan. Een nog betere optie :-)
Als je die nou combineert met je 2e samenstelling, even een simpele interne cardreader erbij en je bent er.

En BF3 zal opzich wel gaan op een HD6850 als je niet te veeleisend ben qua details. Voor een dubbeltje op de eerste rij gaat natuurlijk niet.

Oke dan!!

Maar denk je dat ik geld moet uitgeven voor zo een 6850, of zijn er nog andere kaarten goedkope mag ook die aanraders zijn.

Maar heb crossfire kan natuurlijk ook altijd uitbreiden?in de toekomst

Laatst bewerkt:
Dat hangt er vanaf hoeveel geld je er voor uit wil geven. Anders is een GTX560-Ti een goede optie, die is een stuk beter dan een HD6850, maar kost dus ook meer. Als je er niet meer geld voor uit wil geven heb je gewoon een mooie samenstelling waar je niet teveel aan moet veranderen.

Weet je zeker dat die kaart duurder is want die 6850 is al rond de 140 euro,
Is die andere niet goedkoper?

En welke kaarten zijn in de goedkopere prijsrange een van de betere?

De GTX560 Ti is ongeveer 200 euro, en zeker beter. De HD6850 is dus goedkoper ja, maar daar zijn de prestaties dan ook naar.
En 140 euro voor een beetje videokaart is absoluut niet veel geld.

In de goedkopere prijsrange zit je op een nVidia GTX550 of HD6770. Liever de HD6770, maar nog beter is om de HD6850 gewoon te houden. Dan kun je in de toekomst ook nog leuk meekomen.

Sorry keek volgens mij naar de gtx550 ti die is goedkoper, die gtx560 ti green edition(als je deze bedoeld tenminste) wel wat duurder

Dat zeg ik net, de GTX560 Ti is wat duurder. Maar presteert ook beter dan een HD6850.

Heel simpel gezegd, van slecht naar goed:
HD6750 / GT540, ongeveer € 70,-
HD6770 / GT540, ongeveer € 100,-
HD6850 / GTX550, ongeveer € 150,-
HD6870 / GTX560 Ti, ongeveer € 180 - € 200,-
HD6950 / GTX570, ongeveer € 250 - € 300,-

Intel 2500k
P8z68-v lx
Corsair cx 600watt
Samsung dvr
Linksys wmp600n adapter
Hydro h60 corshair
Samsung scherm

Dan word dit de samentelling denk ik.

Maar nu ik die grafische kaart er bij heb is een h60 wel handig denk ik?

Waarom zou dat juist dan extra handig zijn? De belasting van je processor wordt minder zodra je een grafische kaart hebt omdat de interne videochip nauwelijks iets doet.
Kijk, een goede koeler voor je processor is sowieso handig, maar niet omdat je een betere videokaart hebt.

Ik bedoelde daar meer mee dat alles misschien warmer word en dat zo een koeler handig is.

Of kan ik die h60 weglaten

Als je nou een beest van een computer neerzet met 2 x HD6970 / GTX580, ja dan zul je wel een goede waterkoeler nodig hebben om het een beetje beheersbaar te houden.
Dat is bij jouw pc niet aan de orde omdat je een simpele videokaart gaat gebruiken die vervolgens ook niet heel zwaar aan het werk wordt gezet, dus die temperaturen zullen ook wel meevallen.

Neemt echter niet weg dat een goede koeler altijd verstandig is. Als het op koeling en geluidsproductie aankomt is bijna elke waterkoeler beter dan een luchtkoeler.
Kortom, dit is gewoon een goed lijstje:
Intel 2500k
P8z68-v lx
Corsair cx 600watt
Samsung dvr
Linksys wmp600n adapter
Hydro h60 corshair
Samsung scherm

Oke cool je heb me enorm geholpen, want ik wil hem ook graag stil hebben.

Ik zit dan rond een bedrag van 1050 euro, is wel netjes lijkt me! En op het oog op de toekomst loop ik dan goed mee, en uitbreiden en overclocken kan ook altijd.

:thumb:

Dat zeg ik net, de GTX560 Ti is wat duurder. Maar presteert ook beter dan een HD6850.

Heel simpel gezegd, van slecht naar goed:
HD6750 / GT540, ongeveer € 70,-
HD6770 / GT540, ongeveer € 100,-
HD6850 / GTX550, ongeveer € 150,-
HD6870 / GTX560 Ti, ongeveer € 180 - € 200,-
HD6950 / GTX570, ongeveer € 250 - € 300,-

huh?

de gtx550TI is ongeveer even sterk als een HD6770
meschien net ietsje sterker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug