• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp voor formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

laakies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Berichten
2
Wie kan er voor mij de formules maken voor dit excel bestandje?
ik snap van die formules maken geen jota.

Uitleg hierbij:

Kolom A, B en C zelf invullen
Kolom D moet de uitkomst staan van: C gedeeld door D
Kolom E zelf invullen
Kolom F moet de uitkomst staan van: D maal E
Kolom G zelf invullen
Kolom H moet de uitkomst worden van: F maal G gedeeld door 1000 afrond op heel getalen
Kolom I moet of per cel ingevuld worden
Kolom J moet worden H maal I dan afronden op 2 decimaal.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Bij voorbaat mijn dank, Toine
 
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Want vermenigvuldigen en delen zijn echt de basis formules.
Als je die al niet begrijpt zou ik me toch eerst verdiepen in deze formules voordat ik begin met een excelsheet te gaan gebruiken.
Bekijk de site www.gratiscursus.be eens voor de basisfuncties.
 
laakies,

Wellicht dat je kan laten zien hoe je nu aan de getallen bent gekomen in je excel sheet.
Die manier zal immers niet veel verschillen van de formules in excel

Om je toch een op weg te helpen kun je cellen met elkaar vermenigvuldigen door "*" en laten delen door elkaar met "/"
Bijvoorbeeld als;
Cel A1 = 2
Cel B1 = 3

En ik wil de uitkomst in C1 hebben als ik deze vermenigvuldig, zou de formule voor deze cel als volgt zijn; =A1*B1 (=2 x 3)
Als ik de uitkomst in C1 wil hebben als ik door elkaar deel, zou de formule er zo uitzien; =A1/B1 (= 2 / 3)
 
Hoi,
Bedankt voor je reactie.

Dat is het hem nou net ik wil gewoon een simpel invul bestandje hebben om de energie per apparaat te bereken, veel meer doe ik niet met excel, dus om daar nu een hele cursus voor te volgen....

Als mijn band verwisselt moet worden hoef ik toch ook geen opleiding van automonteur te volgen.

Ik dacht dat voor iemand die veel met excel werkt dit heel simpel is en mischien in een paar minuutjes inelkaar heeft.

Nou wacht wel af.... dan maar geen excel bestandje want om me daar verder in te verdiepen.... zie ik niet zitten.

Gr Toine
 
Als mijn band verwisselt moet worden hoef ik toch ook geen opleiding van automonteur te volgen
Nee dat hoeft natuurlijk niet .
Maar je moet wel weten waar de krik en de reserveband zit.
Als je dat niet weet kun je ook geen band verwisselen.
Je hoeft niet af te wachten want Olbren heeft het antwoord al gegeven.
n ik wil de uitkomst in C1 hebben als ik deze vermenigvuldig, zou de formule voor deze cel als volgt zijn; =A1*B1 (=2 x 3)
Als ik de uitkomst in C1 wil hebben als ik door elkaar deel, zou de formule er zo uitzien; =A1/B1 (= 2 / 3)
 
Gebruik deze dan
 

Bijlagen

  • Toine.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan