Hulp voor internet op me PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Argideus

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Beste Mensen,

Binnenkort ga ik op vakantie. En ik zal dan mijn Laptop en PS3 meenemen waarbij ik daar een USB ga kopen voor internet alleen voor mijn laptop, maar wat ik ook wil is internetverbinding voor mijn PS3 met die USB die voor internet zorgt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank, Ibrahim

Ik weet niet of je wifi gebruikt op je ps3. Want anders kun je met windows een wifi signaal uitzenden en de ps3 laten meeliften op de verbinding van je laptop.

Ik gebruik WIFI voor me PS3 in Nederland, maar in Marokko niet. Hebben ze geen WIFI. Weet je hoe ik die WIFI kan meeliften op me PS3?

Ja, dat weet ik. Anders zou ik het ook niet zeggen natuurlijk ;).

Als jouw laptop internetverbinding heeft, ik zeg via de usb stick. Kun je er een virtueel wifi signaal van maken. Dit kan allemaal ingewikkeld met commandoprompt en dos. Maar er is een mooi stukje software hiervoor. Deze kun je hier downlohttp://virtualwifihotspot.codeplex.com/. Klik daar rechts op download.

Als je nu het stukje software hebt uitgepakt en uitvoert kun je een ssid opgeven en een wachtwoord. Deze moet je uiteraard even veranderen. Dan klik je op shared connection, daar moet dan de usb adapter tussen staan of een lan kabel.

Daarna is het gewoon klikken op start, nu zend de computer een wifi signaal uit. Dit wifi signaal kun je gewoon oppikken met je ps3 zoals elk ander netwerk. Vul nog even het wachtwoord in en voila. Je wifi verbinding loopt.

Je kunt dit eerst even thuis proberen voordat je op vakantie gaat. dan kun je mij nog even een vraag stellen als het niet lukt.

Ik heb het uitgepakt. Welk bestandje moet ik uitvoeren en wat bedoel je met SSID en een wachtwoord. Verder snap ik het helemaal niet het vervolg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet het bestandje virtualrouterplus.exe openen. De toepassing, niet de xml file.

SSID is de naam van het wifi netwerk en het wachtwoord lijkt me logisch ;).

Dus als je virtualrouterplus.exe hebt geopend kun je daarna een naam invullen voor je netwerk, bijvoorbeeld netwerk ps3. Dan vul je bij wachtwoord een wachtwoord in wat je zelf mag kiezen.

Dan moet je klikken op de internetverbinding die je wilt delen, dat is in jouw geval de usb stick. Maar als je het thuis eerst wilt testen is dit WIFI of LAN.
Dan klik je op start virtual router, en heb je een wifi netwerk opgebouwd.

Je kunt nu met je ps3 zoeken naar dit netwerk, als naar elk ander netwerk wat je normaal doet.

Mocht je er niet uitkomen: zeg het dan, dan kan ik je nog helpen via teamviewer o.i.d.

Het is me gelukt. Met het zoeken naar het netwerk etc. Maar wanneer ik de wachtwoord van de PS3-Netwerk heb ingevoerd (SSID). Zit ie een minuutje 'Bezig met netwerkconfiguratie controleren'. En daarna staat er zo 'Time-Out tijdens poging om IP-adres op te halen.' Ik heb zelf laatst nog mijn internetverbinding van Nat Type 3 tot 2 gedaan met tutorial van deze site. Heeft het daar ergens mee te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoeft mij niet de hele tijd te quoten, dat is als je op iets specifieks in wilt gaan.

Het wachtwoord is niet de ssid, misschien ga je daar de mist mee in?

Ze vragen om de WPA sleutel dat typ ik in mijn PS3 en dat doe ik ook, maar staat dat er een time out is. Ik heb het ook met mijn telefoon geprobeerd daar werkt het ook niet. Hij vind hem dan voor kort (2 seconden). Dan duurt het weel lang om die IP-adres op te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan