hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Double-R

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Berichten
24
Is er misschien iemand die mij zou willen helpen met het maken van een simpel overhoorprogramma met Java Visual Cafe, want het lukt mij echt totaal niet
Het lukt me echt totaal niet, al vanaf het begin doet hij het niet:confused: :(

hopelijk is er iemand die me zou willen helpen, het liefst via msn (is natuurlijk het handigste)

alvast bedankt
Double R
 
Ik wil je best wel helpen, maar laat hier op het forum dan eerst maar eens zien wat je al hebt. Dan kunnen gelijk meer mensen ernaar kijken. :thumb:
 
ok geweldig, het wordt dan alleen pas dinsdag of woensdag! Ik ben nu thuis en het beginnetje wat ik heb staat op school op de PC, dus ik kan nu en morgen (en misschien dindsdag ook nie:( ) daar niet bij! Maar je hoort dan nog wel van me!!

Ieder geval al bedankt voor de moeite die je wil doen

MvG
Double-R
 
Srry alvast voor late reactie! Ik had nog al wat probleempjes met mijn computer :mad: :confused: echt irritant. Maar dit is wat ik tot nu toe heb!

/*
A basic extension of the java.applet.Applet class
*/

import java.awt.*;
import java.applet.*;

public class Applet1 extends Applet
{
public void init()
{
// Take out this line if you don't use symantec.itools.net.RelativeURL or symantec.itools.awt.util.StatusScroller
symantec.itools.lang.Context.setApplet(this);

// This code is automatically generated by Visual Cafe when you add
// components to the visual environment. It instantiates and initializes
// the components. To modify the code, only use code syntax that matches
// what Visual Cafe can generate, or Visual Cafe may be unable to back
// parse your Java file into its visual environment.
//{{INIT_CONTROLS
setLayout(null);
setBackground(java.awt.Color.red);
setSize(488,339);
labelOverhoor.setText("Overhoorprogramma");
add(labelOverhoor);
labelOverhoor.setBackground(java.awt.Color.white);
labelOverhoor.setFont(new Font("Dialog", Font.PLAIN, 30));
labelOverhoor.setBounds(96,12,299,55);
labelEngels.setText("Engels");
add(labelEngels);
labelEngels.setBackground(java.awt.Color.orange);
labelEngels.setFont(new Font("Dialog", Font.PLAIN, 20));
labelEngels.setBounds(24,72,144,36);
labelNederlands.setText("Nederlands");
add(labelNederlands);
labelNederlands.setBackground(java.awt.Color.orange);
labelNederlands.setFont(new Font("Dialog", Font.PLAIN, 20));
labelNederlands.setBounds(288,72,144,36);
add(woordveld);
woordveld.setBounds(24,108,144,36);
add(invoer);
invoer.setBounds(288,108,144,36);
button1.setLabel("Nieuw Woord");
add(button1);
button1.setBackground(java.awt.Color.lightGray);
button1.setBounds(96,168,120,38);
button2.setLabel("Controleer");
add(button2);
button2.setBackground(java.awt.Color.lightGray);
button2.setBounds(240,192,120,38);
//}}
}

//{{DECLARE_CONTROLS
java.awt.Label labelOverhoor = new java.awt.Label();
java.awt.Label labelEngels = new java.awt.Label();
java.awt.Label labelNederlands = new java.awt.Label();
java.awt.TextField woordveld = new java.awt.TextField();
java.awt.TextField invoer = new java.awt.TextField();
java.awt.Button button1 = new java.awt.Button();
java.awt.Button button2 = new java.awt.Button();
//}}
class SymAction implements java.awt.event.ActionListener
{
public void actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event)
{
Object object = event.getSource();
if (object == button1)
button1_ActionPerformed(event);
}
}

void button1_ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event)
{
double random;
random = Math.random();
int worp;
worp = (int)(10*random)+1;
String worp1;
worp1 = String.valueOf(worp);

int inv;
inv = worp;
if (inv == 10 ) worp1 = "love";
else if (inv == 9 ) worp1 = "ablaze";
else if (inv == 8 ) worp1 = "mate";
else if (inv == 7 ) worp1 = "attention";
else if (inv == 6 ) worp1 = "feeling";
else if (inv == 5 ) worp1 = "strong";
else if (inv == 4 ) worp1 = "appealing";
else if (inv == 3 ) worp1 = "zest";
else if (inv == 2 ) worp1 = "utterly";
else if (inv == 1 ) worp1 = "reconcile";
invoer.setText(worp1);
invoer.setEditable(false);
}
}

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het overhoorprogramma, ik weet dat ik nog nie veel heb, maar zelfs dit hier boven doet het niet, er komt helemaal geen woord in vakje als ik op die button druk:S
 
Bij de code van je actionlistener moet je niet de event.getSource() methode gebruiken, maar event.getActionCommand();

Code:
public void actionPerformed(ActionEvent event){
    String source = event.getActionCommand();
    if(source.equals("Nieuw Woord"){           // op de juiste knop gedrukt!
        button1_ActionPerformed();               // het argument 'event' kun je hier weglaten, je gebruikt het toch niet.
    }
}
 
Mooi, dank je, het doet het nu om het engelse woord als ik op de button klik in het vakje te krijgen. Nu komt denk ik het lastigste gedeelte, waar ik niet echt uit kwam:(

Ik moet nu de vertaling invoeren en dan als ik op de button2 klik ("controleer") dan moet er in beeld komen of het goed of fout is en als het fout is moet er een herkansing komen om het nog een keer te proberen. Zou jij me daar verder mee willen helpen!

Alvast bedankt
Groetjes Double-R
 
Je moet daarvoor natuurlijk wel eerst een nieuwe lijst erbij maken met de correcte Nederlandse vertalingen van de Engelse woorden. Alleen dan kun je controleren of het juiste antwoord is ingevuld.
De controle kan eenvoudig door de invoer te vergelijken (equals(...) methode) met het correcte antwoord dat in je code staat.
Voor de hoeveelheid pogingen kun je een tellertje bijhouden. Dat wordt bij elke klik op "controleer" opgehoogd. Bij het juiste antwoord en bij een klik op "Nieuw Woord" kun je hem weer op 0 zetten. Laat maar weer wat zien, dan kijk ik er nog een keer naar.
 
maar dat is nou het probleem, ik zou echt totaal niet weten welke codes ik dan moet gebruiken, onze leraar heeft gewoon de opdracht gegeven en heeft voorderest nix uitgelegd! Weet je dan misschien een site waar goede uitleg over zoiets staat, want dan kan ik het nog iets makkelijk proberen!!

alvast bedankt
Double-R
 
void button2_MouseClicked(java.awt.event.MouseEvent event)
{
int vergelijk;
woordveld = invoer.getText();
vergelijk = invoer.compareTo(antw1);
if(vergelijk == 0)
{
//hier wat ie moet doen als het antwoord goed is//
}
else
{
//hier wat ie moet doen als het antwoord fout is//
}

ik heb nu dit, maar hij doet het niet!! want ik weet niet hoe ik (antw1) de vertalingen dus, moet plaatsen en daarnaast wil ik op de groene gedeeltes > een zin onder in beeld doen die aangeeft dat het goed is en als het fout is dat daar ook komt te staan met daaronder een nieuw textfield voor een herkansing!! zou je me iets verder willen helpen??

alvast bedankt
Double-R
 
Ten eerste moet je twee globale arrays aanmaken waarin de engelse en nederlandse woorden staan. Op die manier kun je een goed antwoord gaan controleren:
Code:
private String[] engels = {"reconcile", "utterly", "zest", "appealing", "strong", "feeling", "attention", "mate", "ablaze", "love"};
private String[] nederlands = {"verzoenen", ...};
Verder houd je een globale variabele bij die bijhoudt welk woord je op dit moment gebruikt:
Code:
int huidigWoord = 0;        // 0 is het engelse "reconcile" en dus het nederlandse "verzoenen"
Deze variabele pas je elke keer aan naar de juiste waarde als de gebruiker een nieuwe opgave krijgt (als er dus op "nieuw woord" is geklikt).

In de button2_MouseClicked() methode ga je dan de invoer van de gebruiker vergelijken met het juiste nederlandse woord (uit de array halen: nederlands[huidigWoord];). Dit kan door de compare() methode, maar bij Strings kun je prima equals(...) gebruiken.

Probeer eerst maar eens 'gewoon' te controleren en laat maar zien of dat lukt. Dan kun je het daarna wel ombouwen zodat iemand meer dan 1 poging krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan