Hulpje voor Notulist bouwen... van exel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Beste mensen,

Ik heb een beetje een beginnersprobleem.
Wat ik wil is het volgende..
Ik werk als storingsmonteur bij een bedrijf wat melkpoeder maakt en eens in de 2 weken hebben we een monteursoverleg. Bij dit overleg is een beperkt groep van de monteurs aanwezig omdat we in een 5 ploegen systeem werk.
Nu worden er van dit overleg notulen gemaakt waarin ook goed vermeldt staat wie er wel en wie er niet is. Dit zou makelijker gaan als je in het wordsjabloon met een knopje naar het rooster van de monteursgroep zou kunnen kijken. Dit is een excelbestand. En dan aan de hand van een montursnummer zou kunnen zie wie er wel is en wie niet.

Hoe maak ik de koppeling met een excel bestand onder een knopje en haal ik de gegevens op ??

met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Dag henry,

Zet bijgevoegd Word-document HulpjeVoorNotulist.doc en Excel-bestand Werkboek.xls in C:\

Open Hulpje, selecteer Ploeg en klik op Notulen. Een document wordt geopend en de ploegnamen worden daarin geschreven. Nog mooier is een notulensjabloon maken en vandaaruit een document aanmaken.

Succes,

Axel.

Bijlagen

hulpje voor notulist

Best Axel,

Alvast bedank voor je hulp.. het heeft me in ieder geval op gang gebracht :D.. Alleen schuilt nu het probleem dat het rooster er iets gecompliceerder uit ziet als wat je schetst. Ik hoop dat je me verder kunt helpen.

Nu kan ik het rooster wat ik heb niet hier als bijlage plaatsen omdat dit 1,39Mb is... Kan ik hem je mailen?? Ik heb ook al een notulensjabloon gemaakt ...

Met vriendelijke groet, Henry van Beek

Dag Henry,

Maak een Map en zet daarin de bijgevoegde bestanden en eveneens het Excel-rooster.

Notulen.doc bevat de macro. Open dit bestand en wijzig aan het begin de constante Map.

Notulendot.doc is de sjabloon. Naam wijzigen en logo invoegen.

Start het programma en volg de aanwijzingen.

Het programma werkt tot en met de opdracht Opmaken.

Succes.

Axel

Bijlagen

Axel hoe kan ik je bedanken

Beste Axel,

Afgezien van een aantal kleine dingen.. werkt dit perfect.. en ik heb iets in handen waar ik verder aan kan sleuten. daarvoor wil ik je heel er graag bedanken.

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek

> Hulpje voor Notulist bouwen... van exel naar word >

Dag henry,

Ik heb het programma nog wat uitgebreid.

Als je in venster1 (Starten) een notulen aanmaakt kun je deze in venster 2 Bewerken en Afdrukken.

De notulen worden bewaard in de map Notulen met een ondermap het jaar.
Wel even de mappen goed weergeven aan nhet begin van de macro.

Tevens heb ik de sjabloon wat aangepast. Het logo zit nu niet ingebouwd in het sjabloon, maar er wordt naar verwezen. Zet de sjabloon op veldcodes weergeven en pas de verwijzing aan.

Succes,

Axel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan