hulpsoftware bij windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Hallo

ik heb de laatste tijd nogal wat last met mijn PC, die weliswaar oud is maar die ik graag nog verder zou gebruiken voor een paar aangekochte programma's, die windows gebonden zijn.

Ik voerde CHKDSK/ F uit en dit was zeer efficiënt . Heel wat onvolmaaktheden werden gecorrigeerd.

Daarom mijn vraag : bestaan er nog andere CHKDSK/ ? , die nuttig zijn om te gebruiken, aub ? En wat bereik ik met configsys ? Worden hier ook fouten mee gecorrigeerd ?

Met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Bericht gericht aan Lange Pier en Mastermindzh

ik heb op uw aanraden Roguekiller gebruikt. Maar wat moet er gebeuren met de resultaten na de scan ? Ik heb allerlei zaken gemeld onder : processen , register ............., webbrowsers...........

Is het de bedoeling dat die allemaal verwijderd worden ???
Kan u mij helpen bij het interpreteren van de resultaten verkregen na de scan ?

met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Kijk uit met Roguekiller.
Als ie om een update vraagt wordt er naar een website gegaan waarvandaan dan niet alleen de update van Roguekiller gedownload wordt, maar ook de nodige malware.
Beter dus maar niet gebruiken.
 
Is het de bedoeling dat die allemaal verwijderd worden ???

Alle rode resultaten en 99% van de gevallen ook alle oranje resultaten kan je sowieso al verwijderen. De rest zijn twijfelgevallen en daar ga ik dus zo ook niets over zeggen.
Nadat dat is gebeurd scan dan ook nog eens met JRT en ADW cleaner. Dan weet je zeker dat het weer goed zit.


@audass, het gedrag dat u beschrijft heb ik nog nooit ervaren met roguekiller. Ook is dit haast niet te geloven aangezien roguekiller gemaakt is om malware tegen te gaan.
Het is wellicht verstandig dat ook u met alle 3 de tools even scant. :)
 
Roguekiller

Hele

kunnen LangePier en mastermindzh het standpunt van srpchulp over Roguekiller bijtreden ,aub ???

Want nu ben ik toch volledig in de war !!!

mvg

Audass
 
@matermindzh, ik ben het met u eens dat het moeilijk te geloven is, maar ik doe op dit moment uitgebreide testen met populaire gratis software en welke daarvan malware of andere ongewenste extra's op de pc zetten.
Om steeds te kunne bepalen na een installatie of er malware meegekomen was en zo ja welke, gebruik ik 5 tools: ADWCleaner, Malwarebytes antimalware, Emsisoft emergencykit, JRT en Roguekiller.
Al deze tools updaten na een dag of meer.
Tot mijn verbazing waren er na de update van Roguekiller meerdere stukken malware.
Vervolgens alles schoongeveegd en cleane backup terug gezet en nog eens Roguekiller geinstalleerd en geupdate en....weer hetzelfde ersultaat.
 
Audass, ik ga het vandaag voor je testen met een virtual machine.(en ik zal al het internetverkeer loggen wat er tijdens de update gebeurd.)
Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt en op internet is er ook niets te vinden. Als je wilt wachten, dat kan gewoon :).

@srpchulp, het enige wat ik nu zie dat je zegt is "Bij mij kwam er toevallig malware mee, en ik denk dat het na die update was."
Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan wil ik ook wel harde bewijzen zien.
Dat wil zeggen een test setup zoals ik die vanavond ga opzetten:

  • Een aantal virtual machines (in mijn geval 4) met een LEGALE(een retail, uit de winkel cd(4x zelfde kan gwn)) windows installatie, ZONDER virtualbox drivers. En zonder ook maar iets anders.
  • Op alle machines een verouderde versie van roguekiller
  • Op alle machines software(bijv. wireshark) die bijhoud wat er IN en UIT de pc gaat.
  • Dan update je alle machines (again, alleen de roguekiller update)
  • Als dan 50% van de machines achteraf malware bevat is de stelling *mogelijk* correct. Op dit moment open je dus de wireshark logs en kijk je hoeveel verkeer roguekiller veroorzaakt, waar dat verkeer vandaan komt, en wat er precies meekomt.

Anyways, ik zal vanavond een goede test doen en mijn resultaten hier neerzetten.
 
Wellicht nog een aanvulling:
na verloop van tijd zegt Roguekiller dat er een nieuwe versie is en of je die wilt ophalen. Als je dat doet wordt je naar een download page gestuurd met daarop de tekst Roguekiller download en daaronder een grote groene knop met “Download now”.
Als je daar op drukt en de installatieprocedure volgt wordt niet de update van Roguekiller gedownload, maar het tooltje Elite Unzip, plus een heleboel malware.
Zonder zelfs maar Elite Unzip te downloaden waren er al 4 stuks malware geïnstalleerd.
Waar de update van Roguekiller dan wel staat is onduidelijk. Erg misleidend dus.
 
Ah kijk, dat verandert de zaak.
srpchulp is dus in een neppe "download" advertentie getrapt (wie nog nooit haha).
De site met downloads van roguekiller heeft de advertentie NET boven de downloadlinks staan. Het kan dus inderdaad wat onduidelijk te worden.

De site ziet er overigns als volgt uit:

[smallimg]http://i.imgur.com/VgJjhEv.png[/smallimg]

De downloadknop(pen) staat daar net onder de advertentie
De site die ik en Lange Pier aanraden (bleeping computer) is ook gewoon veilig :)



Dit houd dus in dat roguekiller geen malware installeert. (en dus ook dat ik de test niet hoef uit te voeren, tenzij u dat alsnog wilt dan doe ik het gwn)
 
Mastermindzh, ik ben het niet met u eens in die zin, dat een maker van antimalware behoort geen opvallende downloadknop te hebben waarmee een product met malware naar binnen gehaald wordt.

Antimalware en AV-makers mogen wel advertenties plaatsen, maar niet van malware bevattende software.
Dat heet ethiek.
 
Ik ga er niet te ver op in anders kapen we dit draadje :) (persoonlijk bericht , chat, mail, of een nieuw draadje kan uiteraard altijd)

Maar:

De site/eigenaar kiest de advertenties niet zelf. Die gebruiken (veelal) google advertenties(zo ook adlice.com).
Google's advertenties tonen relevante inhoud op de site + op jouw als gebruiker.

Als jij de hele dag naar schoenen loopt te zoeken op het internet is de kans zeer groot dat de advertentie over schoenen gaat.
Want google weet dat je daar naar zocht en dus is de kans groter dat je er op klikt. (en google dus geld krijgt).


ps: dat is waarom ik geen grote groene "download now" knop op mijn foto heb. Ik zoek zelden voor software op het internet (linux) dus ik zal minder snel die reclames krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bericht gericht aan Lange Pier en Mastermindzh

ik heb op uw aanraden Roguekiller gebruikt. Maar wat moet er gebeuren met de resultaten na de scan ? Ik heb allerlei zaken gemeld onder : processen , register ............., webbrowsers...........

Is het de bedoeling dat die allemaal verwijderd worden ???
Kan u mij helpen bij het interpreteren van de resultaten verkregen na de scan ?




met dank en vriendelijke groeten

Audass
Je kunt alles selecteren en verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan