• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulpvraag Excel grafiek "Bel"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meisternl

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2019
Goedemorgen iedereen,

Ik wil graag een alternatieve versie op de BCG-matrix maken in Excel d.m.v. een Bel grafiek. Het is mij bijna gelukt om deze te maken, maar ik krijg het niet voor elkaar om bij elke bel ook de naam te tonen. In het voorbeeld zijn de namen ook niet meegenomen in de formule. Zie afbeelding:

Microsoft Excel - GRID.png

Heeft iemand een idee of wellicht een alternatief?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kunt dat instellen nadat je datalabels hebt toegevoegd.

1. Rechtsklik op een bubble en kies gegevens labels toevoegen uit het snelmenu
2. Rechtsklik op de toegevoegde data labels en lies gegevenlabels opmaken uit het snelmenu
3. Vink "Waarde uit cellen" aan en klink op "bereik selecteren"
4. kies je het bereik voor de data labels. en kies ok

nu zouden de labels ook de naam moeten bevatten, eventueel kun je nog de waarde (y waarden) uitzetten of andere elementen juist toevoegen.

zie ook bijlage voor resultaat

Bijlagen

Het kan aan mij liggen, maar ik krijg alleen [CELLRANGE] te zien. Ligt het aan de versie van Excel? Ik gebruik de versie van 2010.

Ik kom niet verder dan stap 3. Ik kan geen "bereik selecteren" selecteren. Kun je mij misschien verder helpen? Bedankt!

2019-04-25 10_32_55-Microsoft Excel - Copy of GRID-1 (1).png

Dat verklaart mijn probleem! Dan is het opgelost en bedankt voor de link!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan