humzz hd wil niet meer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Easy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Easy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Hallo,

Vanmorgen ging mijn pc helemaal niet meer aan geen lamjes vannetjes niks. Gelukkig had ik nog een Compaq Deskpro EP 6400 van de dezelfde snelheid boven staan (p3 500), heb alles overgehangen aangesloten zoals hier onder is beschreven.

dvd/cdrw aan dezelfde kabel en de 2 hd's aan dezelfde kabel alleen mijn 2e HD maakt een geluid van brr tik brr tik, en mijn eerste schijf werkt alleen als de 2e HD is losgekoppelt. zou mijn 2e HD stuk kunnen zijn? (1e HD 14,2 Gb 2e HD 40 Gb)

Greetz

Easy

De harde schijf geeft antwoord

Volgens mij geeft de harde schijf al antworord.

BRR (wil niet meer) TIK (ben de luts kwijt) BRR (wil echt niet meer) TIK (zet mij nou uit)

Als ik het moet gokken zal op de eerste pc hetzelfde probleem weer voorkomen als je nu weer beide harde schijfen zou aansluiten.

Eigenlijk zou je dat eens moeten doen om te zien of niet per toeval je voeding er mee gestopt is met voeding geven.

Grtjs jjw

humzz dat gaat moeilijk aangezien die helemaal niks meer doet :( en hij pakt mijn 256 mb pc133 stripje ook niet in de compaq.

De kast

De kast doet helemaal niets meer ofzo.

de voeding is dan waarschijnlijk wel overleden.

Mischien is daardoor ook wel de 2e hdd defect.
Alles kan, als de voeding een te hoge piek geeft (wat hijniet mag doen) dan kan de hdd nog wel eens brr tik gaan zeggen.

heb het hier ook een keer gehad, een vonk vanuit de achterkant en kon zo alles weggooien.

De harde schijf lees koppen zatten letterlijk in de wangen geboord aan de binnen kant.

Zeer K...... (piep)

grtjs jjw

dit is zeer kl*te aangezien al mijn games enz er opstonden :'( ok heb ze ook wel op cd maar de 14 gig zit al vol:S en ja de kast doet helemaal niks meer tis een p3 500 van de aldi september 99 5 jaar oud dus.

Leeftijd

Leeftijd zegt niet altijd wat hoor, mischien in deze toestand wel maar toch.

Ik ben zomaar bang dat het echt einde verhaal is.

De hdd doet in een andere pc ook niets (brr tik brr).
Kijg het er koud van.

grtjs jjw

Hallo

Als test , kun je nog altijd eens de betrokken harde schijf enkel voorzien van voedingsspanning en ....kijken/horen of die wel korrekt initialiseert.

Indien een ...njet , dan weet je weer wat nieuw aangekocht...

Voor de volledigheid v/h verhaal , wat is het merk v/d betrokken defekte harddisk???

Zo zie je maar weer waarom een backup van de data soms belangrijk kan zijn ....

Peter

de schijf is van 02-10-01. Het betreft een Seagate Barracuda ATA III 40 Gb 7200 RPM er staan alleen maar spelletjes en wat muziek op dus niet veel belangrijks dat ik nodig heb.

Laatst bewerkt:
Hallo

Indertijd was het gangbaar om...... 3 jaar "garantie" te geven op de harde schijven ....

Niet gewaagd = altijd mis.

Ik zou eens kontakt opnemen met seagate en eens kijken wat er van komt .

Een kennis van mij heeft ooit eens een harde schijf gekocht met "slechts" 1 jaar fabrieksgarantie .

Het verkooppunt gaf "gelukkig" voor hem 3 jaar ....

Je weet maar nooit..........

Peter

Ja klopt heb ik al gedaan ga hem opsturen had nog garantie tot 29 sept 2004 :). Rma'tje ingevuld en half uur later mail dat ik hem kon opsturen. naar Seagate-Nederland in schiphol dijk. Btw mijn vdk ;) (videokaart) was ook stuk ga ik dus ook opsturen zit nog 6 maanden garantie op.:thumb:

Hallo

Zo zie je maar , komt alles nog op zijn pootjes terecht...

Groeten .......

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan