Hybernate

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
In aansluiting op mijn vorige vraag het volgende.
ik ben overgegaan op gebruik van Hybernate Als ik stop met werken laat ik pc in sluimerstand gaan (dat is toch hetzelfde als hybernate?).
dat ging enige tijd goed. nu 'doven' alleen de beeldschermen nog maar de pc zelf blijft aan (het aan/uit lampje blijft branden en gaat ook niet knipperen zoals eerder als ik pc in slaapstand zette.
ik zet de pc in hybernate met de aan/uitknop.
ik zet pc nu weer in slaapstand met de Startknop.
hoe kan ik dit verhelpen?

ook slaapstand wilde straks niet meer werken, heb pc toen helemaal uitgeschakeld. nu lijkt alles weer te functioneren. heeft het misschien te maken met het geheugenbeslag

Laatst bewerkt:
Sleep en hibernate zijn niet hetzelfde. Hibernate is een vorm van je computer afzetten waarbij de huidige staat van je computer eerst naar de harde schijf wordt geschreven

Sleep is een mode waar de computer in een laag verbruik modus gaat. Welke modus je ingaat is echter afhankelijk van de onderdelen in de computer en de ondersteuning vanuit BIOS/OS.

Er is een tooltje van microsoft zelf waarmee je de slaapstand en eventuele problemen daarmee kan bekijken (volgens mij powerctl) maar dat zou ik moeten opzoeken.

Ik gebruikte altijd slaapstand maar dat leer je wel af als je bij een stroomstoring ineens alles kwijtraakt. dus hybernate was een beter alternatief. maar dat wil dus niet altijd werken. ik vind het tooltje niet, kun je me verder de weg wijzen ? dank alvast

de utility moet je draaien vanuit een "elevated" dosprompt:

powercfg

met: powercfg -A

kun je bijvoorbeeld zien welke standen er wel/niet ondersteund worden en eventueel waarom dan niet.

wat de dos-prompt is weet ik, wat een elevated dos prompt is, daar kan ik me iets bij voorstellen maar ik zou niet weten hoe je daar dan komt.
het kan toch geen kwaad die utility draaien, ik bedoel ik kan de zaak daarmee toch niet versjteren?

Elevated dos-prompt is een dos-prompt met administrator rechten. Zolang je voorzichtig bent met de tool is die veilig. Het is wel een heel krachtige tool, maar zoalng je niet zomaar opties gaat proberen is er niets aan de hand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan