Hyper Threading

Status
Niet open voor verdere reacties.

ztyve

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hoe, wat en waar Hyper-Threading?

Intel P4 CPU 3.2 GHZ
ATI 9100IGP chipset

Geplaatst door ztyve
Hoe, wat en waar Hyper-Threading?

Intel P4 CPU 3.2 GHZ
ATI 9100IGP chipset

Wat wil je nou weten?

HT kun je in de bios inschakelen.
Wordt pas goed ondersteund vanaf XP SP I en 2000 SP IV

srr dat ik het topic wat naar boven trek, maar ik heb nog enkele vraagjes: Ik ben met alcohol120% een dvd-rom aan het imagen met mijn pentium 4 3.0 ghz(HT) ik heb het proces verplaatst naar cpu1(cpu0 moet hier zich dus nix van aantrekken) en toch merk ik dat mijn pc stukken trager loopt dan mijn athlon 1800+ als ik met dit bezig ben. Bij taakbeheer gaat het cpugebruik ook niet boven de 60 procent... (de eerste grafiek van de cpu blijft ook helemaal onderaan staan:confused: ook als ik de affiniteit van alcohol naar de andere cpu breng, blijft de eerste grafiek op 0 en de andere op 100)Hoe komt dit? En ook: als ik hyperthreading afzet, heb ik dan performancewinst in games? Of blijft dit hetzelfde. Ook heb ik gehoord dat met de nieuwste drivers van nvidia(indien hier een geforcekaart zou inzitten) dualcore zou ondersteund worden in games, betekent dit dan dat je een zeer grote performanceboost zou hebben en dat deze dan een geforce 7800 gtx zou kunnen bijhouden?

Is dit nu 2 x 3.00 ghz of wordt de cpu in 2 gedeeld en heb ik dan 2 x 1.5 ghz??

en toch merk ik dat mijn pc stukken trager loopt dan mijn athlon 1800+ als ik met dit bezig ben.

Logisch. De CPU moet immers dezelfde hoeveelheid verwerken. Alleen verdeel je het nu niet maar geef je één deel van de processor die taak..

ook als ik de affiniteit van alcohol naar de andere cpu breng, blijft de eerste grafiek op 0 en de andere op 100)Hoe komt dit?
Omdat alcohol een zwaar proces is en dus 100% CPU vraagt. In de HT-modus heb je als het ware 2 CPU's waaronder het verdeelt wordt en zal 100%=200% zijn. En dát is dan weer niet nodig. In feite gebruik je dan 2x 50%= 100%.

En ook: als ik hyperthreading afzet, heb ik dan performancewinst in games?

Het schijnt van wel; ikzelf heb het tegendeel gemerkt. Probeer het eens.

Ook heb ik gehoord dat met de nieuwste drivers van nvidia(indien hier een geforcekaart zou inzitten) dualcore zou ondersteund worden in games, betekent dit dan dat je een zeer grote performanceboost zou hebben en dat deze dan een geforce 7800 gtx zou kunnen bijhouden?
Doel je op dualcore van de videokaart of die van de processor?

Is dit nu 2 x 3.00 ghz of wordt de cpu in 2 gedeeld en heb ik dan 2 x 1.5 ghz??

Mja; lastig.. Geen van beiden.
Lees dit ook eens: http://www.intel.com/technology/hyperthread/ staat ook over games informatie.

dualcore van de processor.(Heeft een videokaart ook al dualcore:o?)

Is mijn cpu even snel als een amd athlon 64 3000+? Maar die is single core, die zou dan even snel moeten zijn als mjin cpu's hyperthreading afligt, met welke athlon kun je hem dan vergelijken als hyperthreading aanligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan