Hyper V

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonker2000

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2014
Hi ik wil Hyper-V op mijn Client Win 7 of Win 8 gaan zetten en daarmee een DC en een DNS en DHCP virtueel opzetten.
Het is de bedoeling dat mijn client (host van de Hyper-V) ook op dat domein zal komen en een IP van de DHCP krijgt.
Tevens moet mijn client (host van de Hyper-V) ook zonder DHCP kunnen werken zonder daar elke keer netwerken instellingen te veranderen.

Heeft iemand het liefst ervaring hiermee en/of een idee of dit mogelijk is, en hoe ongeveer.

Windows 8.1 heeft wel Hyper-V mogelijkheden. Win 7 voor zover ik weet niet. Een domein draaien waar je host op inlogt gaat problematisch worden. Meestal zul je toch eerst je pc starten en dan pas de VM's in Hyper-V. Tenzij je er mee kunt leven dat je moet wachten met inloggen totdat alle VM's volledig zijn opgestart.

DHCP werkt of werkt niet. Er is geen instelling die kijkt of DHCP werkt en indien niet dan alsnog een IP adres vaststelt. Beste keuze is dan meteen een vast IP instellen.

Thx :)

Ik denk dan eerst maar ga proberen met een Server 2012 met Hyper-V te starten en mijn; client, DC, DHCP, DNS virtueel.

Heeft u nog tips waar ik met deze wijze op moet letten?

Tja. Tips zijn er genoeg, maar ik vrees dat het dan een hele microsoft cursus wordt. En zo zonder idee welke hardware je gebruikt, software versies en wat je met de server wilt gaan doen is er weinig zinnigs over te zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan