• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink afhankelijk van inhoud cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarf100

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2015
Hoi,

ik wil een instructieblad maken waarin duidelijk wordt welk stroomschema men moet volgen in geval van bepaalde situaties

Ik heb een keuzelijst in C6. De instructies per waarde worden omschreven op een apart tabblad. Dus bv: C6=klant is failliet heeft een instructie op tabblad failliet.

Waarden C6 zijn
Klant is failliet
Klant is (tijdelijk) dicht
Fout afleveradres
Fout klantnummer
Verkeerde datum

Tabbladen zijn
Failliet
Tijdelijk dicht
Verkeerde datum
fout afleveradres
fout klantnummer

Nu wil ik graag dat op 1 tabblad een cel linkt naar de tabblad die verwijst naar de inhoud van cel c6

ik heb al het volgende geprobeerd, maar de optie klant is tijdelijk dicht blijft linken aan FAILLIET!A1

=ALS(C6="klant is failliet";HYPERLINK(FAILLIET!A1;"klik hier voor tabblad failliet");ALS(C6="Klant is (tijdelijk) dicht";HYPERLINK('TIJDELIJK DICHT'!A1;"klik hier voor tabblad tijdelijk dicht")))

kan iemand mij helpen?

Hierbij een opzetje: Bekijk bijlage vb hyperlinks.xlsx

Bestand moet eerst opgeslagen worden alvorens de links actief worden...

Heb de spaties uit de tabbladnamen gehaald en vervangen door een underscore (_). Dit werkt beter samen met hyperlinks.

Voortaan graag zelf eerste voorbeeld maken s.v.p.

Laatst bewerkt:
Hoi Octafish,

bedankt voor je hulp, maar volgens mij linkt alles nog naar FAILLIET A1.

Frank

Je moet in het bestand nog wel even de bestaande hyperlink verwijderen; hij gaat nu naar je eerste tabblad omdat er aan de cel nog een hyperlink vast zit. Ik heb de formule getest in een andere cel, en daar doet-ie het prima.

Ah.Het tabblad met info had ik even gemist. Die is wel handig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan