Hyperlink alleen onderstreept bij mouse-over

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jinx12

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Hallo !

Momenteel ben ik met "Studio Webdesign 3 Pro" een team-site aan het opzetten.
Hierbij komen een hoop hyperlinks kijken die je over de site navigeren. Voor hyperlinks heb ik de opties om wel of niet te onderstrepen. Echter wil ik dat als je met de muis over bijvoorbeeld een zin gaat, de hyperlink dan pas wordt onderstreept.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen of hoe ik dat het beste kan vinden op het internet?

Alvast bedankt!

Groet Jop/Jinx12

in je css moet je schrijven

a {text-decoration:none;}
a:hover {text-decoration:underline;}

in die 2 declaraties kan je ook eventueel de kleur + andere kenmerken van de links vastleggen.

Vergeet niet als je een algemene declaratie geeft, zoals hierboven, dat dat voor ALLE links zo zal zijn. Als je dat op een bepaalde div wilt (vb enkel in de menu of zoiets) dan moet je voor die declaratie de naam van de div zetten vb

bij gebruik van een id
#menu a {text-decoration:none;}
#menu a:hover {text-decoration:underline;}

bij gebruik van een class
.menu a {text-decoration:none;}
.menu a:hover {text-decoration:underline;}

Hou er toch rekening mee dat een link duidelijk zichtbaar zou moeten zijn voor de bezoekers van de website. Gebruik dus voor een link niet dezelfde kleur en/of tekstgrootte als de 'gewone tekst'.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie W3C !!

Ik ben alleen geen CSS gebuiker en heb helaas ook geen ide wat ik hiermee kan/moet ... ik neem aan dat de code die je me gaf niet in html ingevoerd kan worden (en dat het ook nog werkt ;)).

Ik kan de site niet direct in html bewerken (ik schrijf de site niet in html, maar in een soort vormgevingprogramma net als frontpage).

Bestaat er niet ook zo'n soort code om in html toe te voegen ?

Ik ga verder met internet afzoeken ... :)

Gr Jinx

Laatst bewerkt:
Als je direct in de html-pagina je styles wilt definiëren (wat helemaal niet aan te raden is, maar soit) dan doe je dat zo :

<style type="text/css">
<!--
-->
</style>

Deze css declaratie zet je in de head-tag.

Ik denk toch dat zelfs Frontpage je de mogelijkheid geeft om je broncode te zien, niet ?

Laatst bewerkt:
W3C het is gewoon meteen gelukt !! Geniaal, dat het allemaal zo makkelijk kan zijn ... even onder de head gestopt en hop, bij mouse-over een knap streepje onder de link :thumb:

Ik werk overigens niet met Frontpage, maar deze geeft inderdaad de optie de broncode te zien. Studio Webdesign ook, maar hierbij kun je niet alles bewerken.

Nogmaals enorm bedankt !! :D

Laatst bewerkt:
Haha dat zeker, kijk hier eens !

Ben er nog mee aan het stoeien, het onderstrepen werkt dus nog niet helemaal ... komt eraan ;)

Ik krijg het alleen niet voor elkaar op de hoofdpagina (rechter kolom/frame + buttons in de bovenbalk). Kan dit komen door de donkere achtergrond ?

We testen weer verder (bij verslagen en foto's is het resultaat al zichtbaar :thumb:)

Groet Jinx

Het is inmiddels gelukt hoor !! Inderdaad het onderstaande script in de header plakken en alle hyperlinks (mits ze onderstreept worden aangemaakt, optie onderstrepen dus altijd aanlaten staan) worden vanzelf onderstreept.

<style type="text/css">
<!--
-->
</style>

Bedankt voor de hulp een mensen !

Gr Jinx

Tnx!!!

Als je direct in de html-pagina je styles wilt definiëren (wat helemaal niet aan te raden is, maar soit) dan doe je dat zo :

<style type="text/css">
<!--
-->
</style>

Deze css declaratie zet je in de head-tag.

Ik denk toch dat zelfs Frontpage je de mogelijkheid geeft om je broncode te zien, niet ?

Helemaal goed, kwam je antwoord tegen met zoeken en...het werkt!
Bedankt!
JOOST

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan