hyperlink bij openen Excel-bestand in Calc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Ik heb in een Excel bestand in een aantal cellen hyperlinks opgenomen, die verwijzen naar bestanden. Wanneer ik dit bestand open in Calc, dan zijn de hyperlinks verdwenen. Ik gebruik Open Office 3.0.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de hyperlinks gewoon aanwezig zijn en hun werk doen?

Zou het hier aan kunnen liggen:

Uit de Help van Calc:

Relatieve en absolute koppelingen
Als u hyperlinks insluit, moeten (tenminste) twee factoren in aanmerking genomen worden, namelijk of ze worden ingesteld als relatieve of absolute koppelingen bij het opslaan én of het bestand aanwezig is of niet:

Kies Extra - Opties - Laden/Opslaan - Algemeen en geef in het veld URL's relatief opslaan naar aan of OpenOffice.org relatieve of absolute hyperlinks maakt. Relatieve koppelingen zijn alleen mogelijk wanneer het document waaraan u werkt en het koppelingsdoel op dezelfde schijf staan.

Beste DiGiro,

Dank voor je suggestie, alleen die werkt niet.
Het gaat mij erom de hyperlink, die ik in Excel heb aangemaakt, aan de praat krijg in Calc. Het lijkt net alsof deze hyperlink is verdwenen. Als ik op de cel waar de hyperlink is gedefinieerd sta en klik op bewerken hyperlink, dan zie ik geen een staan (dus ook geen niet werkende).

Heb jij of iemand anders nog een suggestie?

Snap ik niks van.

Heb net een testbestandje aangemaakt in Excel97 (hoger heb ik niet :D )

Als ik hem open met Calc staan ze er keurig

Probeer eens een nieuwe .xls te maken met twee nieuwe hyperlinks en
kijk dan eens of het nog zo is.

Als die er wel keurig staan in Calc zit het hem waarschijnlijk ergens in het Excel-bestand.
Anders zit er ergens iets mis in Calc, denk ik.

DiGiro,

Ik heb je suggestie opgevolgd en hyperlinks aangemaakt in een nieuw bestand.
Nu werken ze wel.
Snappen doe ik het niet, maar waarschijnlijk zal er iets in het oorspronkelijke Excel-bestand fout zitten.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan