hyperlink bijwerken dmv query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Ik wil dmv een query een hyperlink-veld in een tabel bijwerken (link om eenPDF-document te openen). De inhoud van het veld wordt bijgewerkt adhv de waarde in besturinsgselementen op een formulier.
Als ik daarna de hyperlink aanklik wordt de link niet geopend omdat blijkbaar enkel de omschrijving van de hyperlink dmv de query wordt bijgewerkt en niet het hyperlink-kenmerk van het veld waarin de link wordt opgeslagen. Kan iemand vertellen hoe je mbv een query (of op een andere manier) de link in een hyperlink kan bijwerken (en niet enkel de omschrijving van de hyperlink)? Als je manueel de wijzigingen invoert worden beide kenmerken van het veld WEL bijgewerkt.
NB: ik gebruik Access 2000
Beste dank.

Hoi,

Je moet het veld waar de hyperlink komt in te staan bewereken als een value en niet als een tekst.

vb:

als er in een tekst veld een waarde staat (bv: c:\map\document) en deze moet in het hyperlinkveld komen kan je bijvoorbeeld volgende code gebruike:

me.veld1 = me.veldhyperlink.value

probleem opgelost

Bedankt voor je suggestie.
Ondertussen heb ik zelf ontdekt dat het probleem ook is opgelost door alle elementen vd hyperlink naar het veld weg te schrijven, zowel de weer te geven tekst als de eigenlijke link.
Voorbeeld : "toon de brief#c:\mijndocumenten\brief1.doc#" ipv enkel "c:\mijndocumenten\brief1.doc" gebruiken omdat anders het eerste deel blijkbaar als scherminfo wordt geïnterpreteerd ipv als link.
Probleem opgelost dus. Bedankt voor de hulp.
Vanie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan