hyperlink binnen dezelfde pagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter ojan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ojan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Hoe maak ik een hyperlink naar een tekstpositie lager binnen dezelfde pagina? Site is non frames...

Eerst geef je de positie op waar de link naar toe moet. Dit doe je met [a name ="postitie1"]stukje tekst in je pagina[/a]

De link naar dat stukje is dan [a href="http://www.naamsite.nl/naampagina#positie1">linknaam[/a]

Let op de # in de link.

[ en ] zijn uiteraard < en >

Zoiets heet een anchor als ik het me goed herinner moet het zo:

zo om het stukje waar je heen wil (hoeft maar 1 letter te zijn) de volgende tekst: <a name="denaam">...</a>
en dan maak je de hyperlink zo: <a href="#denaam">...</a>

maakt het uit waar die definiering komt, of mag alles na elkaar staan?
ZO:

[a name ="postitie1"]stukje tekst in je pagina[/a][a href="http://www.naamsite.nl/naampagina#positie1">linknaam[/a]

[a name ="postitie1"]stukje tekst in je pagina[/a] is alleen maar op de positie aan te duiden.

De rest is de link, als je de volledige sitenaam gebruikt kun je die op elke gewenste pagina neerzetten. Die link verwijst dan naar de genoemde pagina en gaat naar de positie die achter # staat. De nieuwsbrieven zijn op die manier gemaakt, bekijk die maar eens..

nog een laatste vraag: Wat als dat woord dat je wil gebruiken meerdere malen op die pagina voorkomt?

als je het als gewone tekst in de pagina hebt staan (dus wat er voor de gebruiker zichtbaar is) dan maakt het niet uit.
Ancher names moet echter WEL identiek zijn, wat er gebeurd als ze dat niet zijn verschilt per browser

Dank aan jullie alletwee... Het werkt! :thumb:

Geplaatst door freaky program
als je het als gewone tekst in de pagina hebt staan (dus wat er voor de gebruiker zichtbaar is) dan maakt het niet uit.
Ancher names moet echter WEL identiek zijn, wat er gebeurd als ze dat niet zijn verschilt per browser

Ze worden toch ook bladwijzers genoemd of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan